معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: حرکت موهن بی‌پاسخ نخواهد ماند

arash khamooshi (10 of 11)-3.jpg

معاون اول قوه قضاییه اهانت به ساحت پیامبر (ص) را نزد همه وجدان‌های بیدار محکوم دانست و گفت: این حرکت موهن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در تجمع اعتراض‌آمیز استادان و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران که صبح دوشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، تصریح کرد: این حضور و اعلام بیزاری مبنای قرآنی دارد و در سیره رسول اسلام (ص) وجود دارد.

وی با اشاره به دستورات الهی برای اقامه نماز، پرداخت زکات و برگزاری حج، ادامه داد: هر دستوری که از جانب حق می‌آمد یک نحوه ابلاغ داشت اما دو امر «ولایت» و «اعلام برایت از مشرکین و کفار» ابلاغش ویژگی خاصی داشت و آن ویژگی، اعلان در اجتماع مسلمین است.

معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه بین ما و کفار و مشرکین سر سوزنی سازش وجود ندارد، افزود: این اهانت از سوی وجدان‌های بیدار محکوم است و این حرکت موهن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

رئیسی اظهار کرد: حامیان مادی این فیلم، صهیونیست‌ها هستند که بیش از پنج میلیون دلار برای ساخت آن تامین کردند و حامیان معنوی آن جریان قبطی مقیم آمریکا و کشیش قرآن‌سوز است.

وی خاطرنشان کرد: باطن قضیه آن است که امروز پلیس کالیفرنیا و پلیس‌های اروپا و آمریکا خود را حامی این جریان موهن می‌دانند و موضعشان دقیقا حمایت آنها را نشان می‌دهد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این جنایت یک حلقه از حلقاتی است که نظام سلطه علیه دین طراحی کرده است، یادآور شد: بعد از جریان جنگ جهانی دوم و تشکیل نظام دو قطبی و همچنین پس از فروپاشی شوروی و تشکیل نظام یک‌قطبی، نظام سلطه با مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با مطالعاتشان بزرگ‌ترین مانع و دشمن خود را اسلام و نظام اسلامی دیدند.

رئیسی گفت: اگر حرکت‌های علیه اسلام را مورد مطالعه قرار دهید یک سیاست راهبردی در آن می‌بینید که نمی‌خواهد از اسلام مانعی بر سر راه آن باشد.

وی در ادامه، حضور در افغانستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی، همسو کردن رژیم‌ها و نظام‌های مسلط بر کشورهای اسلامی با خودشان، اختلاف‌افکنی در کشورهای اسلامی بین قبایل، اقوام و مذاهب مختلف، تاسیس گروه‌های تروریستی مانند القاعده، فعال کردن آنها، حمایت مالی و تسلیحاتی و خط‌‌دهی برای ایجاد رعب و وحشت در کشورهای اسلامی، سازماندهی و تشکیل امپراطوری خبری برای شکل‌دهی نوع اخبار و ارتباطات و در دست گرفتن جریانات خبری را از مصادیق مقابله مثلث ظلم در برابر اسلام برشمرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این مثلث، پرچمداری «مکتب انظلام» را بر عهده دارند و می‌خواهند به جهان القا کنند که هیچ راهی جز پذیرش ظلم ما ندارید و راه برون‌رفتی نیست اما در مقابل، امروز پرچم مکتب انتظار برافراشته شده است که مکتب امید، اتکا به خدا، دشمن‌شناسی و شناخت انسان از خدا، خود، پیامبر و حجت خداست و پرچمدارش امام راحل بود و امروز رهبر انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

رئیسی تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی، افزایش ۴۰ برابری حجم تولید مواد مخدر و گسترش فساد و شرارت را از دستاوردهای اشغال افغانستان برشمرد و ادامه داد: نظام سلطه می‌خواهد با گسترش فساد و فحشا و مواد مخدر در اشغال‌گری‌ها جلوی گسترش فرهنگ اسلامی را بگیرد اما با بیداری اسلامی و با امواج بصیرت‌آفرین انقلاب اسلامی ما، هیچ‌یک از اشغال‌ها به ثمر ننشست و به اهدافشان نرسیدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با امپراطوری خبری هم نتوانستند به اهدافشان برسند، افزود: به برکت انقلاب و نهضت اسلامی ایران، بصیرت‌آفرینی مقام معظم رهبری و امام راحل (ره)، بصیرت و هوشیاری مردم و ملت مسلمان ایران امروز با وجود همه تلاش‌ها مردم مسلمان جهان هویت خود را شناخته‌اند.

معاون اول قوه قضاییه ضد استبداد بودن، ضد استعمار خارجی بودن و مبتنی بر دین و اسلام‌خواه بودن را سه ویژگی بیداری اسلامی دانست و اظهار کرد: توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان پا برجاست اما مردم می‌بینند که شعار مردم ایران مرگ بر آمریکا بود و امروز در جهان اسلام شعار مردم مسلمان نیز مرگ بر آمریکا و لبیک یا رسول‌الله است.

رئیسی با اشاره به اقدامات سلمان رشدی، کشیش خبیث آمریکایی و فیلم موهن، خاطرنشان کرد: امروز این اهانت به جان هستی و شخصیتی صورت گرفته که به عالم هستی معنا و مفهوم داده است اما مردم جهان امروز پیام آزادی و زندگی واقعی را در اسلام پیدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مدنیت امروز مرهون پیامبر اسلام است، یادآور شد: باید به غرب‌نشینان گفت مگر تمدنی برای بشریت جز در آموخته‌های انبیا می‌شناسید؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: خداوند بابت نعمت‌ها منت نگذاشت اما در برابر نعمت رسول‌الله منت گذاشت چون این نعمت مثل سایر نعمت‌ها نیست. اگر این نعمت نباشد زندگی انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی ندارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه غربی‌ها با انتشار این فیلم بزرگ‌ترین جنایت را مرتکب شده‌اند، تصریح کرد: شکل‌گیری انسان در پرتو وحی حاصل می‌شود و اهانت به پیامبران اهانت به همه انبیا و اهانت به انسان است.

وی با بیان اینکه در افکار و اندیشه‌های انسان‌های عالم چنین اهانتی اهانت به همه انبیا و به همه آزادزنان و آزادمردان عالم است، ادامه داد: باید یک دادگاه عادلانه بین‌المللی و به‌دور از نفوذ جریان سلطه، عاملان و حامیان این جنایت بزرگ را در نظر تمام مردم مسلمان و غیر مسلمان و تمام ادیان محاکمه کند و به سزای اعمالشان برساند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و انزوای ایران را القا کنند اما امروز ایران در نگاه ملت‌ها ملجاء و امید مستضعفان و دارای جایگاه ویژه‌ای است در حالی که آمریکا در نگاه مردم جهان منفورترین نظام و منفورترین شخصیت، رییس‌جمهور آمریکا است.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه علمیه مروی، رئیسی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان پیشتازان حرکت فکری، فرهنگی و فرهنگ‌سازی ملت ایران با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پیروزی انقلاب و حرف‌هایی که در گوشه و کنار ممکن است راجع به روحانیت بزنند ملجاء مردم هستند و امروز مطمئن‌ترین گروه مرجع در جامعه اسلامی در بین گروه‌های مرجع روحانیت است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مردم برای اینکه بتوانند در زندگی سیاسی و اجتماعی خودشان آرامش پیدا کنند، روحانیت دلداده به خدا و در خط ولایت را ملجاء و پناهگاه خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: این نگاه مردم مسئولیت‌آور است و مسئولیت روحانیت را مضاعف می‌کند و ما باید در راه این مسئولیت تلاش کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.