معاون اول قوه قضاییه: نام طالقانی با مبارزات ملت ایران آمیخته شده است

28-18.jpg

معاون اول قوه قضاییه گفت: نام آیت‌الله طالقانی با مبارزات ملت ایران در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی آمیخته شده است و یاد و نام او و بیان خاطرات او به عنوان یک الگو فراروی همه مجاهدان راه خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی که در سی و سومین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه به زندگی دینی، سیاسی و اجتماعی آیت‌الله طالقانی است و لازم است برای پیشبرد اهداف نظام و تقویت انقلاب شکوهمند اسلامی به منش و روش این مرد بزرگوار بیش از گذشته توجه شود.

وی افزود: ‌در مورد شخصیت آیت‌الله طالقانی مهمترین نکته‌ای که می‌توان به آن توجه کرد این است که ایشان یک شخصیت خداخواه و خداترس بود و چون از خدا ترس داشت هیچ قدرت و صاحب قدرتی را موثر نمی‌دانست و در تمام زندگی‌اش جلوه‌های خداخواهی و خشیت الهی قابل رویت بود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: جهاد آیت‌الله طالقانی نیز یک جهاد معنادار بود و مفهوم دینی داشت و مفهوم آن اقامه نماز و عدالت بود و به عنوان یک فقیه و مجتهد همواره به دنبال بسط و توسعه فرامین الهی بود.

رییسی تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی با شرح کتاب تنبیه‌الامه آیت‌الله نائینی به کسانی که باور نداشتند در زمان غیبت کبری می‌توان یک حکومت دینی بر پایه مفاهیم اسلام برپا داشت ثابت کرد که این موضوع شدنی است و همواره احساس تکلیف می‌کرد که باید ریشه ظلم و حکومت ستمشاهی را کند و یک حکومت دینی و اسلام‌گرا را پایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های برخی از بدخواهان انقلاب برای ایجاد فاصله بین امام (ره) و آیت‌الله طالقانی گفت: آیت‌الله طالقانی یک شخصیت ولایت‌مدار بود و سخنرانی ماندگار ایشان در قم همه نقشه‌ها را برای ایجاد فاصله بین وی و امام را نقش بر آب کرد و به همین دلیل بود که امام پس از فوت ایشان فرمودند که مرحوم آیت‌الله طالقانی مستقیم بود، مستقیم فکر می‌کرد، مستقیم عمل می‌کرد، انحرافی به چپ و راست نداشت و نه غرب‌زده بود و نه شرق‌زده، اسلام‌زده بود و به دنبال تعالیم اسلام و برای یک ملت مفید بود.

معاون اول قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز به لطف زحمات افرادی مانند آیت‌الله طالقانی و بعد مجاهدان انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بیش از هر زمان دیگر شاهد عزت و اقتدار نظام هستیم که تداوم این موضوع را نیز در پرتو ولایت، رهبری و بصیرت مردمی زمان‌شناس خواهیم داشت و اگر هر کدام از ارکان در جایی دچار تزلزل شود ما دیگر شاهد این پیروزی‌ها نیستیم.

رییسی در پایان تصریح کرد: همین مجاهدت‌ها و پایداری‌ها در مسیر انقلاب که از انقلاب ۵۷ آغاز و با تلاش افرادی مانند آیت‌الله طالقانی تداوم یافت و تا امروز نیز با رهبری بصیر و بیداری ملت شاهد آن هستیم باعث شد که شعار انقلاب اسلامی در میدان ‌التحریر مصر و در لیبی و سایر انقلاب‌های منبعث از بیداری اسلامی را شاهد باشیم و همه باید بدانیم که آیت‌الله طالقانی نه فقط برای مردم عادی یک الگو بوده بلکه برای همه علما و روحانیون نیز یک الگو است و عملکرد ایشان یک مسیر روشن را برای ولایت‌مداری به ارمغان آورده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.