معاون ترافیک شهردار تهران خبرداد: هسته مرکزی شهر در اولویت توسعه پیاده‌راه سازی در پایتخت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

180-6.jpg

معاون ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه پروژه توسعه پیاده راه سازی در پایتخت با جدیت و سرعت پیگیری می گردد، گفت: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز شده است و در تلاشیم که حیات و زندگی را iبه این محدوده بازگردانیم.

به گزارش تفسیری سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: پیشنهاداتی برای احداث پیاده‌راه‌های تازه توسط مناطق، سازمان شهرسازی یا حوزه ترافیک ارایه می گردد که در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند تا براساس نظرات کارشناسی و فنی در خصوص آن ها تصمیم گیری شود.

وی تصریح نمود: در خصوص تصمیم گیری برای احداث پیاده راه های تازه، موضوعاتی مانند تاثیرات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی مدنظر و مورد توجه قرار می گیرد.

معاون شهردار تهران تاکید نمود: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز است و بیشتر جاهایی که حجم انبوه خودروها در حال تردد می باشند و آمد و شد شهروندان را سخت و طاقت فرسا نموده اند برای احداث پیاده راه مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: براین اساس بیشتر مراکز عمده مراجعه شهروندان مانند بازارها و مراکز خرید، نقاط تاریخی و قدیمی شهر تهران (با هدف حفظ میراث فرهنگی) و مکان هایی که از شدت آلودگی صدا و هوا آزار دهنده شده باشد در اولویت پیاده راه سازی قرار دارند تا iبه نقاطی عاری از خودرو تبدیل شوند.

تشکری هاشمی گفت: در احداث پیاده راه های تازه، شبکه های موازی که خودرها بتوانند از آن عبور نمایند پیش بینی می گردد و همچنین در همهی پروژه ها امکان پیاده روی iبه لحاظ شیب ، مسائل زیست محیطی، کاربری ها و… مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در محدوده مرکزی شهری تعدادی معبر پیشنهادی برای تبدیل شدن iبه پیاده راه وجود دارد گفت: احداث پیاده راه در این معابر در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که بخشی از این معابر در محدوده بازار تهران واقع شده است.

معاون ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان نمود: iبه موازات توسعه پیاده راه سازی در تهران، توسعه مسیر های ویژه دوچرخه سواری و افزایش خانه های دوچرخه در سطح شهر با جدیت دنبال می گردد ، iبه این امید که بتوانیم حمل و نقل پاک را در پایتخت گسترش داده و شرایطی را فراهم سازیم که روز iبه روز تمایل شهروندان iبه استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای تردد های روزانه کمتر شود.

وی با اشاره iبه توسعه پیاده راه سازی در محدوده بازار تهران گفت: تا چند سال پیش محدوده بازار تهران هویت خود را از دست داده بود، چون در لابه لای حجم انبوه تردد خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هیچ یک جاذبه‌ها و اماکن تاریخی این محدوده iبه چشم نمی‌آمد. همه این مسائل سبب شد که پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار با جدیت آغاز شود و با همکاری خوب کسبه و اصناف گسترش یابد.

تشکری افزود: اکنون در تلاشیم که با استفاده از تجارب موفق پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار تهران، پیاده راه سازی را در نقاط دیگر شهر نیز با جدیت و سرعت محقق سازیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.