معاون حقوقی وزارت علوم: اگر دانشگاه وجود نداشته باشد مدیریت جامعه دچار خلل می‌شود

3-684.jpg

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خیرین پیشگامان عرصه جهاد علمی و عرصه علم و فناوری هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد در مراسم کلنگ زنی طرح‌های عمرانی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای فدک و شهید رجایی کاشان با قدردانی از تلاش و حضور خیرین در توسعه آموزش عالی کشور، اظهار داشت: مردمی کردن کارها برای توسعه علمی کشور ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه حضور خیرین جدای از اینکه زیر ساخت‌های آموزش عالی را فراهم می‌کند انگیزه و شوق جوانان را نیز برای ارتقاء و ترویج علمی دو چندان می‌سازد، تصریح کرد: دانشگاه محل خدمت به مردم و تربیت نیروی انسانی کارآمد است، بنابراین اگر دانشگاه وجود نداشته باشد مدیریت جامعه دچار خلل می‌شود.

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم با تاکید بر قدرت علمی به عنوان قدرت برتر در جهان امروز، گفت: در جامعه امروزی هر کشوری علم بیشتری داشته باشد، قدرت برتر محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز توسعه علمی ایران اسلامی موجب شده که کشورهای غربی و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف مانع تلاش های علمی جوانان کشور ما شوند.

ساداتی نژاد در ادامه یادآورشد: توسعه مراکز آموزشی و فنی و حرفه‌ای و تربیت جوانان متخصص در رشته‌های مختلف وبا تولیدات ملی مهمترین راهکار برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم محمد الماسی دبیر ستاد توسعه مراکز آموزش عالی کاشان، گفت: ساختمان‌های آموزشی و کارگاهی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان با زیربنای شش هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال ساخته می‌شود.

محمد الماسی ، ساختمان های آموزشی ،کارگاهی و خوابگاهی دانشکده فنی و حرفه ای دختران فدک را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: این مجموعه نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با زیر بنای شش هزار مترمربع احداث می‌شود و عملیات ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: هزینه ساخت این مجموعه آموزشی به صورت مشارکتی توسط خیر خانواده ابریشمی و دانشکده فنی و حرفه ای تامین خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم استاندار اصفهان، رییس دانشکده فنی و حرفه ای کشور، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان ، شهردار کاشان و جمعی ازخیرین دانشگاه ساز و مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.