معاون حوزه‌های علمیه:طلبه‌ها با تولید علم به نیازهای جامعه پاسخ دهند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلبه‌ها امروز ماموریت دارند با تولید علم به نیازهای جامعه پاسخ دهند، پدیده‌ای بهتر از تولید علم و دانش و تربیت انسان عالم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان،حجت الاسلام والمسلمین عماد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه استان لرستان اظهار کرد: طلبگی عالمی است که اگر تقوا، اخلاص و تحصیل علم در آن نباشد باری به منزل نمی‌رساند. امروز که در سایه حضرت بقیه الله الاعظم سال تحصیلی در حوزه‌های علمیه لرستان آغاز می‌شود طلبه‌ها اگر می‌خواهند مبلغ، استاد، محقق و مدیر خوبی شوند باید خوب درس بخوانند و با مراجعه به کتب معتبر دینی به نیاز های امروز جامعه پاسخ دهند.

وی از طلاب، مبلغان و مدیران حوزه‌های علمیه خواست در زمینه تحقیق و پژوهش در علوم دینی تلاش بیشتری داشته باشند و خاطرنشان کرد: امروز در وسط یک دعوای بزرگ جهانی مدعی هستیم که دین و منابع وحدانی پاسخگوی مشکلات انسان در ابعاد گوناگون است و مهمترین چالشی که برای دین به وجود می‌آورند این است که اگر دین نظام کارآمد اجتماعی دارد که بر اساس آن حکومت تشکیل می‌شود تا مدل تمدن‌سازی دین مدل حاکم بر جهان باشد، روحانیت، مبلغان و طلبه‌ها باید بتوانند با تلاش و کوشش بیشتر و پرداختن به تحقیق و پژوهش به نیازهای جامعه در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پاسخگو باشند.

وی فهم دقیق، روش‌مند و روزآمد، نشر و گسترش معارف دین و تلاش و کوشش مدیریتی برای اداره هنجارهای دینی را سه وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه، مبلغان، مدرسان و طلبه‌های حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: همه باید مشارکت کنیم این مجموعه مدیریتی راهبری شود، طلبه‌ها شروع به تحصیل کنند، اساتید راهنمایی کنند، کتابخانه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای انجام پژوهش در امور دینی مهیا شوند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت‌الله بروجردی و دیگر روحانیت مدافع اسلام را نمونه و نتیجه بارز تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تعامل علمی، تکامل اخلاقی و معنوی باید سرلوحه کار ما در حوزه های علمیه باشد.

وی افزود: در روز قیامت در مورد تاریخ اسلام، تمدن اسلامی و تفکر شیعی مورد مواخذه قرار می‌گیریم که در نظام الهی چقدر در راه رضای خدا برای رفع نیازها و مشکلات انسان‌ها کار کرده‌ایم.

در پایان این مراسم با اهدا جوایزی از فعالان و ممتازان حوزه های علمیه لرستان در زمینه‌های اخلاقی تحصیلی و پژوهشی تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.