معاون دادگستری اصفهان تاکید کرد: لزوم رعایت قانون در درج آگهی پیش‌فروش ساختمان در مطبوعات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: ضوابط قانونی در درج آگهی پیش فروش ساختمان در مطبوعات رعایت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، حسن رحیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مطبوعات نقش به سزایی در ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند از پتانسیل مخاطبان خود استفاده کنند و با بیان ساده قوانین و مقررات به میزان قابل توجهی فرهنگ حقوقی جامعه را بالا ببرند.

وی اطلاع‌رسانی در خصوص زمینه‌ها و بسترهای جرایم به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های رسانه در ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه برشمرد و ادامه داد: اطلاع‌رسانی در خصوص جرایم نوظهور و شناسایی زمینه‌های این جرایم که به اقتضای شرایط زمانی و مکانی ایجاد می‌شوند از دیگر اقدامات خوب رسانه‌ها در سطح جامعه است.

وی کلاهبرداری‌های اینترنتی را از جمله جرایم نوظهور دانست و افزود: درج هشدارهای فرهنگی، اجتماعی و انتظامی در رسانه‌ها در خصوص این‌گونه جرایم کاملا ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان بی‌توجهی مردم به برخی از مسایل فرهنگی، اجتماعی و انتظامی را زمینه‌ساز جرم در جامعه عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی همسایگان به یکدیگر، عدم حضور نیروی انتظامی در محلات و عدم توجه افراد به مسایل امنیتی خانه‌ها در هنگام خروج زمینه شکل‌گیری جرم را برای مجرم فراهم می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های رسانه‌ای نیز می‌تواند به وقوع جرم کمک کند، اضافه کرد: درج آگهی‌هایی مانند پیش‌فروش ساختمان‌ها نیازمند ساز و کار و رعایت ضوابط قانونی است که متاسفانه این موارد از سوی برخی از رسانه‌ها رعایت نمی‌شود و زمینه ایجاد جرم در جامعه فراهم می‌شود.

وی به اختصاص ستونی از روزنامه‌ها برای معرفی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: چنانچه این کار انجام شود در آینده پرونده‌های کمتری به دادگستری‌ها ارجاع داده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان به اجرای طرح امید در این استان اشاره کرد و افزود: در راستای این طرح بحث پیشگیری از اعتیاد و ارتقای مهارت‌های زندگی در مدارس، دانشگاه‌ها و پادگان‌های استان دنبال می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای مهارت‌های زندگی در محلات شهر و روستای اصفهان برگزار می‌شود.

وی همچنین به راه‌اندازی گرو‌ه‌های تخصصی داوری در محلات جرم‌خیز استان اصفهان اشاره کرد و گفت: فعالیت این گرو‌ه‌ها در راستای کاهش ورود پرونده به دادگستری‌های استان است.

رحیمی در ادامه به مشارکت‌های مردمی در وقوع جرم در محلات اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۰۰ هسته مشارکت‌های مردمی در محلات شهرها و روستاهای استان اصفهان ایجاد شده است.

وی با اشاره به توسعه هسته‌ مشارکت‌های مردمی تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری هسته مشارکت‌های مردمی استان اصفهان به ۲۵۰ مورد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.