معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند: سرانه فرهنگی دانشگاه پایین است

۲۱ آبان ،

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: سرانه فرهنگی دانشگاه بیرجند پایین است.

احمد لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم ۱۱ تا ۱۴ درصد از سرانه دانشجویی اختصاص به امور فرهنگی دانشجویان دارد.

وی با بیان اهمیت توسعه فرهنگ در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها در عرصه توسعه فرهنگ پیشتاز می باشند.

لامعی با بیان اینکه وظیفه ویژه دانشگاه تربیت نیروهای متخصص جامعه است، گفت: باید به عرصه فرهنگی دانشگاه‌ها توجه بیشتری شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فعالیت فرهنگی دانشجویان این دانشگاه بسیار متنوع و متعدد است، اظهار کرد: همواره تلاش ما این است که هیچ یک از برنامه‌های دانشجویی بدون پاسخ نماند، با این حال تقاضای دانشجویان خوش ذوق و با استعداد این دانشگاه به اندازه‌ای بسیار است که بودجه فرهنگی دانشگاه به هیچ وجه پاسخگوی آنان نخواهد بود.

لامعی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند عرصه و زمینه برای فعالیت دانشجویان با تفکرها و سلایق مختلف فراهم است، تصریح کرد: دانشجویان علاقمند به اجتماع و سیاست در تشکل‌های اسلامی، کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی با محوریت اسلامیت و تاریخی و انجمن علمی در بخش علمی و قلم فرسایی در حوزه نشریات مشغول به فعالیت می باشند.

وی افزود: دانشگاه بیرجند درزمینه نشریات با حدود ۵۴ نشریه در ردیف ۵ دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

لامعی خاطر نشان کرد: به مناسبت ایام محرم و صفر از ۲۳ آبان تا ۵ آذر نمایشگاه “حریم ریحانه۲” در پردیس شوکت و نمایشگاه “قدمگاه عشق” در پردیس امیرآباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.