معاون دانشگاه ایلام خبر داد: اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در سال قبل

۰۸م آذر ،

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ایلام گفت: در سال تحصیلی قبل ۴۰۰ برنامه فرهنگی اجرا شد، به گونه‌ای که وضعیت برنامه‌های این دانشگاه از نظر کیفی “خیلی خوب” اعلام شده است.

دکتر محمدرضا سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در سال تحصیلی قبل ۴۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه ایلام برگزار شده است و بر اساس شاخص‌هایی که وزارت علوم برای دانشگاه‌های دولتی در رتبه بندی در نظر گرفته است وضعیت برنامه‌های این دانشگاه از نظر کیفی بسیار خوب اعلام شده است.

وی انجمن های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی را مکان‌هایی دانست که حضور دانشجویان در آن تبلور پیدا می‌کند و تصریح کرد: دانشجویان با حضور در این تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها نه تنها به کسب تجربه و تمرین مسولیت‌پذیری برای آینده می‌پردازند بله بازوانی توانمند برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه می باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه ایلام برگزاری اردوهای فرهنگی، مراسم ها، نشریات دانشجویی، کرسی‌های آزاد اندیشی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی متکی به دانشجویان دانست و گفت: انجمن‌های علمی این دانشگاه در جشنواره حرکت توانستند فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

سیاری با بیان اینکه ۴۹٫۳۸ درصد از فعالیت های این معاونت در سال تحصیلی قبل فرهنگی اجتماعی ، ۱۱ درصد آموزشی ، ۱۸٫۵ درصد دینی مذهبی، ۹ درصد سیاسی و ۱۲ درصد علمی دانشجویی بوده است تصریح کرد: تمام برنامه‌ها از طرف اعضای جلسات متشکل از نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی مورد بررسی قرار می‌گیرد و همین امر از موازی کاری در کارهای فرهنگی دانشگاه جلوگیری می‌کند.

وی شاخص‌ترین کانون‌های فرهنگی را کانون قرآن و عترت، کانون آسیب شناسی اجتماعی و هیات حضرت علی اکبر (ع)، عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سایه فعالیت دانشجویان در کانون ها و تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی شاهد دانشگاهی پرنشاط باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه امروز دشمن شبیخون فرهنگی را علیه نظام جمهوری اسلامی به شدت ادامه می دهد و در این شبیخوان قشر دانشجو را هدف قرار داده است، بنابراین نیاز به کارهای فرهنگی بیشتر احساس می‌شود و وظیفه ما ترویج فرهنگ ناب اسلامی به بهترین شکل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.