معاون دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: حذف آزمون جامع دانش‌آموختگان دوره پودمانی

سه شنبه ۱۷ مرداد – ۰۲:۱۵:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ‌رجبعلی بروزیی گفت: آزمون جامع دانش‌آموختگان دوره پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف شد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، ‌رجبعلی بروزیی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری امروز با اشاره به حذف شدن آزمون جامع گفت: از این پس آزمون جامع تمامی دانش آموختگان دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی حذف می شود.
وی با تاکید بر اینکه از مهر ماه امسال دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی آغاز می شود، اظهار داشت: در دوره‌های کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی با سر فصل،‌ محتوا و شیوه آموزشی جدید از مهر ماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت که بر اساس آن  ۴۰ درصد آموزش ها دانش پایه و ۶۰ درصد آموزش ها مختص محیط کار است.
این مقام مسئول ضمن بیان اینکه در نیم سال اول سال تحصیلی آینده تمام دانشجویان این دوره ۳۲ ساعت کار بینی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این دانشجویان قبل از آموزش نسبت به رشته قبول شده خود اطلاعات لازم را کسب می کنند به نحوی که این دانشجویان ۱۰ ساعت آموزش میدانی همراه با ارائه گزارش توسط استاد را خواهند گذراند.
وی با اشاره به پذیرش دانشجو در دوره کاردانی فنی حرفه‌ای از مهر امسال گفت: امسال ۲۳۰ هزار دانشجو در این مقطع می پذیریم که ۱۱۳ هزار دانشجوی کاردانی حرفه ای پذیرش می‌شوند که ۱۰۲ هزار نفر آنها در بخش صنعت و ۱۰ هزار نفر آنها در بخش کشاورزی است. همچنین ۱۱۷ هزار دانشجو در کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که ۳۶ هزار نفر آنها در بخش فرهنگ و هنر و ۸۰ هزار نفر آنها در بخش مدیریت و خدمات کشوری است.
برزویی تصریح کرد: در این دوره آموزشی هیچ رشته عمومی وجود نخواهد داشت و عنوان مشترک با عناوین رشته های نظری سایر دانشگاه ها نیز وجود ندارد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در سال جاری ۱۷۶ دوره جدید اضافه شده است و دانشگاه امسال در ۵۷۶ رشته دوره پودمانی پذیرش دانشجو خواهد داشت و این دانشگاه ۵۷ مرکز جدید نیز به مناطق قبلی خود افزوده است که این مراکز در محیط کار هستند.
وی اذعان داشت: تمام مراکز علمی کاربردی به بخش حقوقی و خصوصی مانند کارخانه‌ها داده شده است. فقط دوره‌های حاکمیتی در بخش‌های دولتی برگزاری می شود.
برزویی ادامه داد: ورودی های جدید این دانشگاه ۸ واحد کاردانی و ۶ واحد کارشناسی، دوره های مهارت های مشترک را می گذارنند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تصویب نظام آموزشی کارشناسی حرفه ای ارشد این دانشگاه خبر داد و افزود: طراحی و پیاده سازی نظام‌های پشتیبان، بهینه سازی الگوها و ساختارها، تجاری سازی محصولات و خدمات، استاندارد سازی روش‌ها و فرایندها و ارائه راهبردها و برنامه ریزی ها از اهداف برگزاری این دوره هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: این دوره بر اساس نیاز دستگاه ها برگزار م ‌شود و داوطلبان برای ورود به این دوره باید ضمن داشتن مدرک کارشناسی حداقل ۳ سال در آن حوزه تخصصی کار کرده باشند.
وی از تشکیل کمیته آموزش مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: این کمیته تاکنون ۴ جلسه تشکیل داده است و پیگیر اهدافی چون حل خلاهای نظام آموزش مهارتی کشور است.
برزویی خاطرنشان کرد: تعداد موسسات علمی کاربردی در دستگاه‌های اجرایی به ۱۰ موسسه رسیده است که موسسه قوه قضائیه،‌ موسسه وزارت فرهنگ و ارشاد، موسسه مهارت در تعاون، موسسه جهاد دانشگاهی، موسسه مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور و موسسه بهزیستی در وزارت کار را شامل می شود.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن بیان اینکه در حال طراحی دوره دکتری این دانشگاه هستند، گفت: تا آبان ماه آئین نامه دوره دکتری دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب می‌شود و در مهر ماه ۹۲ پذیرش دانشجوی دوره دکتری خواهیم داشت.
همچنین وی از تعطیلی ۲۳ مرکز علمی کاربردی خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته این مراکز تعطیل شدند و هر مرکزی که شرایط لازم را نداشته باشند و نتوانند استانداردهای لازم را اعمال کنند به مرور تعطیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۷۱۴۱۵۰۴۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.