معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران:دانشگاه باید علیه عاملان توهین به پیامبر(ص) رسما شکایت کند

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دشمنان با ساخت فیلم‌های اهانت آمیز درصدد تحریک احساسات و لطمه زدن به عواطف مسلمانان هستند، گفت: با توجه به اینکه توهین به افراد در همه سطوح از توهین به یک فرد در کوچه بن‌بست گرفته تا توهین به یک شخصیت مذهبی جرم تلقی می‌شود.

دکتر مصطفی محقق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: با این حال بنده در خصوص برگزاری تجمعات آرام دانشجویی همراه با شعارهایی ضد استکباری موافق نیستم و فکر می‌کنم کاری که دانشگاه باید بر روی آن پا فشاری کنند اعمال شکایت رسمی علیه عاملان توهین و پیگیری آن از طریق مراجع حقوقی بین‌المللی است.

وی ضمن محکوم کردن فشارهای کشورهای غربی به مسلمانان و توهین به پیامبر اسلام (ص) به ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: علم و دانش قدرت است هر کس به آن دست یابد غلبه می‌یابد و هر کس بر آن دست نیابد زیر سلطه قرار می گیرد بطوریکه این حدیث ارتباط تنگاتنگی به مباحث روز در کشور و جهان دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قلب تمامی مسلمانان بر اثر ساخت فیلم توهین آمیز به پیامبراسلام (ص) جریحه دار شد تصریح کرد: اگر کسی رفتار اهانت آمیز را به یکی از نزدیکان و یا فرد محبوب خود که یک فرد عادی جدا از شخصیت دینی و مذهبی نسبت دهند، بسیار آزار دهنده و شکننده خواهد بود چه برسد به شخص پیامبر اسلام که برترین خلقت روی کره زمین و محبوب بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان روی زمین است.

معاون امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه دنیای استعمار جنگ تمام عیار را با اسلام شروع کرده است، گفت: جنگ دنیای استکبار با اسلام از جهات مختلف فرهنگی، اقتصادی، دینی به صور مختلف سعی می‌کند در این جنگ به مسلمانان لطمه بزند و ساخت این فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام نیز بخشی از آن دشمنی‌ها است.

دکتر محقق ادامه داد: پیام دین، امام و آنچه که در قرآن آمده بیانگر این است که توطئه دشمنان اثر بخش نخواهد بود بطوریکه این عدم موفقیت در کلان و در طول خلقت است. البته ممکن است آنها موفقیت‌های مقطعی بخصوص در مباحث اقتصادی کسب کنند. خیلی از مواقع در جنگ‌های صدر اسلام هم در یک مقطعی ممکن بود مسلمانان شکست بخورند ولی بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز دین اسلام برقرار است.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان در صدد تحریک احساسات و لطمه زدن به عواطف مسلمانان هستند، افزود: به نظر من واکنش هایی که متفکرین و دانشمندان علیه توطئه‌های دین ستیزی ما باید داشته باشند این است که به آنها اعلام کنند ما آماده‌ایم که در یک محیط علمی با هم بحث کنیم و با توجه به اینکه دشمنان درصدد تحریک احساسات و لطمه زدن به عواطف احساسات کشورهای مسلمان هستند مذاکرات علمی و دینی منطقی‌ترین و معقول‌‌ترین پاسخ به این نوع رفتارها است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.