معاون دانشگاه فرهنگیان کشور خبر داد: پذیرش ۸۳ هزار دانشجو در این دانشگاه

۲۹خردادماه،

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور از پذیرش ۸۳ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، طاهری‎نیا در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان پردیس علامه طباطبایی و آیت‎الله کمالوند دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با شور و شعور حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را رقم زدند، افزود: دشمنان در توهم خود فکر می‎کردند هیچ‎کسی پای صندوق‎های اخذ رأی نمی‎آید و بارها بر طبل تحریم کوبیدند، در حالی که ملت بزرگ ایران تار تقویت و تدبیر را نواختند و حماسه‎ای خلق کردند که سبب تقویت و تثبیت نظام شد.

وی با بیان اینکه حماسه سیاسی منجر به وحدت ملت و حماسه ورزشی سبب غرور ملی شد، تصریح کرد: خرداد خوش‎فرجامی داشتیم و پاداش حماسه سیاسی مرهون دو فراز نیکوی رهبری بود که ملت به فراخوان رهبری لبیک گفتند و این مهم منجر به وحدت ملت شد.

طاهری‎نیا در خصوص وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: در این دانشگاه شخصیت معلمان شکل می‎گیرد و اهمیت این موضوع به آن سبب است که جریان نوشونده نسل‎ها، ۱۲ سال زیر دست معلمان آموزش و پرورش است و اگر قرار باشد نسلی متحول و جامعه‎ای اصلاح شود باید آغاز این مهم از آموزش و پرورش باشد.

این معاون دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: اگر جریان نوشونده نسل‎ها از مجرای آموزش و پرورش عبور می‎کند، بنابراین رسالت دانشگاه فرهنگیان حساس‎تر می‎شود، چرا که معلمان تربیت شده در این دانشگاه، وظیفه تربیت نسل و جامعه را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه کار ویژه دانشگاه فرهنگیان تربیت‎محوری است، گفت: این دانشگاه باید شاخص‎هایی از جمله هیأت علمی توانمند، طراز دانشگاه داشته و گفتمان حاکم بر آن آکادمیک باشد.

طاهری‎نیا اضافه کرد: جذب هیأت علمی، دانشجو و کارمند و شاخص انتقاد در این دانشگاه باید بر اساس تربیت‎محوری صورت گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: هنگامی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندمحوری این دانشگاه است باید این دانشگاه در طراز بهترین دانشگاه‎های کشور قرار گیرد.

وی از پذیرش ۸۳ هزار دانشجو، مهرماه در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز مشغول به تحصیل می باشند.

طاهری‎نیا در خصوص موضوع مدیریت در لرستان افزود: مدیریت و نظام مدیریت در لرستان از دو موضوع مهم رنج می‎برد اولین موضوعی که بیماری مزمنی در سراسر کشور است، عدم ثبات در مدیریت بوده که برخوردهای سلیقه‎ای، افراط و تفریط و قانون‎گریزی این مهم را تشدید کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: ترجیح‎های بلامرجع از دیگر موضوعاتی است که جامعه لرستان به آن مبتلا شده و این مهم باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: لرستان دارای نیروی انسانی بسیار غنی‎ای است، اما متأسفانه بیماری مزمن ترجیح‎های بلامرجع که مانند سرطان به تدریج پیکر را از داخل تهی و از بین می‎برد، سبب کم‎تر توسعه یافتن این استان شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.