معاون رئیس جمهور:قیمت نفت در بودجه ۹۱ به نرخ منطقه ای نزدیک شده است

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۷:۰۶:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، میزان قیمت صادرات نفت و همچنین نرخ پیش بینی شده در بودجه را نزدیک به نرخ‌های منطقه ای دانست .
به گزارش خبرگزاری آریا ، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تنظیم لایحه بودجه توجه به سند چشم انداز و سیاست های کلی مقام  معظم رهبری از اهداف مهمی است که مد نظر قرار گرفته شده است، گفت: از ویژگی های بودجه رسیدن به رشد ۸ درصد  و همچنین نرخ بیکاری ۷ درصد است که در سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب مد نظر بوده است.
وی گفت: برنامه ۵ ساله توسعه مهمترین سند ۵ ساله کشور است که مبتنی بر سیاست های کلی است و راه صحیح اصول به چش انداز را به ما نشان می دهد.
عزیزی با بیان اینکه در هزینه ها به نحوی رفتار شد که رشد هزینه ای انقباظی باشد گفت:  این به دلیل ضرورت حصول به رشد ۸ درصد سهم سرمایه گذاری است و باید آن را در پی داشته باشد و لذا تلاش کردیم که این اهداف هم محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار سهم درآمد عمومی بوده است، گفت: در بودجه سال ۹۱ این رقم به ۵۱ میلیارد دلار رسیده که بدون لحاظ تورم شاهد کاهش سهم درآمد عمومی هستیم و این نشان می دهد وابستگی به نفت در بودجه کاهش پیدا کرده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به بخشی از ویژگی های لایحه بودجه ۹۱ اشاره کرد و افزود: کاهش بودجه رشد کشور از ۳۸ درصد در سال ۹۰ به ۱۲٫۴ دهم درصد در سال ۹۱ ، کاهش رشد بودجه شرکت های دولتی، کاهش درصد اعتبارات هزینه ای از مهمترین رویکردهایی بود که طی آن تلاش کردیم وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.
عزیزی با تاکید بر اینکه در لایحه تلاش شده تمرکز زدایی صورت بگیرد گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصد نیاز به طرح های انتفاعی همانند انتشار اوراق مشارکت است که احکام خوبی در بودجه در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه نباید از نفت در هزینه ها استفاده کرد گفت: به نظر من  با افزایش مالیات می توان تولید را رونق داد که برای همین موضوع احکام خوبی در لایحه دیده شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در سال گذشته تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از صد درصد بود گفت: امسال با کمک مجلس سقفی برای اعتبارات عمرانی گذاشته شد تا شفافیت بیشتر باشد همچنین به بخش های حمایتی ، بنیه دفاعی و فرهنگ و دین در لایحه بودجه ۹۱ توجه ویژه ای شد.
عزیزی حمایت از بخش آب و خاک ، ورزش ، قرآن ، زنان و خانواده، پژوهش ، اشتغال، ایثارگران و آزادگان را از دیگر ویژگی های بودجه ۹۱ عنوان کردو افزود: انضباط، شفافیت ، توانایی مبتنی بر دانش طبق یک توافق نانوشته در رویکرد دولت و کمیسیون تلفیق برای لایحه بودجه ۹۱ وجود داشت و ما مفتخر هستیم که امسال هم بهتر از سالهای گذشته این همدلی در دولت و مجلس برقرار شد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۹۰۶۴۳۶۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.