معاون رامنی باید مورد تایید محافظه کاران باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میت رامنی با محدود کردن گزینه های خود به سه نفر به دنبال انتخاب معاون برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

گزینه های مطرح شده توسط رویترزعبارتند از سناتور راب پورتمن از اوهایو ، فرماندار سابق مینستوتا تیم پِلِنتی، و فرماندار لویزینا بابی جیندل .

این در حالی است که مجمع ملی حزب جمهوری خواه در ششم شهریور ماه برگزار می شود، در این مجمع نامزد حزب جمهوری خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت رسمی معرفی می گردد. به صورت سنتی نامزد های پست ریاست جمهوری آمریکا چند روز پیش از برگزاری مجمع ملی حزبشان معاون خود را معرفی می کنند اما بسیاری از جمهوری خواهان معتقد هستند امسال رامنی سنت شکنی کرده و معاون خود را طی هفته های آتی معرفی کند.

به نوشته رویترز رامنی با معرفی معاون خود می تواند از بار اثرات منفی اتهامات وارده از جانب باراک اوباما در مورد زندگی اقتصادیش بکاهد.

چندی پیش اوباما، رامنی را به سرمایه گذاری در شرکت های که باعث خارج شدن مشاغل از آمریکا می شوند، متهم کرده بود.

این اقدام اوباما تلاشی بود برای به حاشیه راندن حملات رامنی به اوباما. پیشتر رامنی به شدت از کسری بودجه و  نرخ بیکاری ۸٫۲ درصدی دولت اوباما انتقاد کرده بود.

به نوشته رویترز، بسیاری از جمهوری خواهان بر این بارو هستند که رامنی نهایتا پورتمن را برای معاونی خود برمیگزیند. رامنی که در تجربه سیاست خارجی چندانی ندارد می تواند با تجربه سیاست خارجی پورتمن که در دولت جرج بوش کسب کرده است، توازنی در دولت خود ایجاد کند.

شانس دوم معاونی رامنی تیم پِلِنتی، سیاستمدار محافظه کار مینستوتا است،  وی پیشتر نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا بود و رقیب میت رامنی محسوب می شد.

پلنتی پس از کناره گیری از نبرد درون حزبی، نماینده فعالی در کمپین انتخاباتی رامنی بوده است و مورد توجه رامنی و کمپین انتخاباتی او است.

بابی جیندل هندی-آمریکایی شانس سوم  برای معاونت رامنی است. وی چندی پیش در اظهاراتی تند از اوباما به عنوان “لیبرال ترین رئیس جمهور در کاخ سفید از زمان جیمی کارتر” یاد کرده بود.

وی همچنین گفته بود اوباما از آنجا که سابقه خوبی به عنوان رئیس جمهور آمریکا ندارد، در مورد سابقه رامنی دروغ پردازی می کند.

مرل بلک استاد دانشگاه اموری آتلانتا گفته است جیندل می تواند به رامنی در جذب رای سفید پوستان غیر اسپانیایی تبار کمک کند، علاوه بر این جیندل در میان محافظه کاران آمریکایی چهره محبوبی است و می تواند محافطه کاران رای برای شرکت صددرصدی به هیجان وا دارد.

علاوه بر این افراد گزینه های دیگری هم برای معاونت رامنی وجود دارند. هفته پیش صحبت احتمال معاونت کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه دولت جرج بوش، مطرح شد که این گزینه به خاطر عدم همراهی محافظه کاران کم رنگ به نظر می رسد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.