معاون رییس جمهور:امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌است

۱۶م اسفند ،

IMAGE634627461005621292.jpg

معاون رییس جمهور در هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی، تصریح کرد: امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و به سمتی می‌رود که ان‌شاءالله در جهان هم نقش خود را در شکل‌گیری مدیریت جهانی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در حاشیه همایش سراسری دفاع ملی دفاع‌ همه‌جانبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: طبیعتا چنین جایگاهی با تهدیدهایی همراه است و استکبار جهانی که همواره خود را در مصاف با انقلاب اسلامی ایران دیده است، برای محدود ساختن این انقلاب نگاهی راهبردی دارد.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که ما در این ۳۴ سال توانستیم، از مقابل تهدیدهای استکبار جهانی عبور کنیم، امروز نیز لازم است در مقابل این تهدیدها آمادگی لازم را داشته باشیم. این آمادگی باید در ابعاد مختلف دفاعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد که در واقع این‌ها دفاع همه‌جانبه را تشکیل می‌دهند و این مباحث باید همواره در دانشگاه‌ها و محافل علمی مطرح شود و مورد ارزیابی قرار گیرد که دانشگاه عالی دفاع ملی بهترین جایگاه برای ارزیابی این مباحث است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد این‌که آیا دولت در انتخابات آینده ادعایی دارد؟ گفت: دولت همواره به همراه مجموعه‌هایی نظارتی همچون شورای نگهبان و مجموعه‌های مردمی انتخابات را برگزار کرده است و همواره شاهدیم که در آستانه انتخابات احزاب و گروه‌های سیاسی فعال می‌شوند که دولت و حتی هیات‌های نظارتی را متهم می‌کنند و می‌گویند که این‌ها در انتخابات نظر دارند.

وی افزود: تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حدود سه ماه باقی مانده است، اگر در این سه ماه دولت که وظیفه‌اش خدمت به مردم است کارهای رایج مردم کشور را انجام دهد اینگونه تفسیر می‌کنند که دولت در راستای انتخابات ریاست جمهوری کار انجام می‌دهد و اگر هم دولت در این مدت به مردم خدمت نکند و کاری انجام ندهد، کارهای کشور تعطیل می‌شود.

میرتاج‌الدینی در مورد انتقاد بعضی نسبت به پیام تسلیت رییس جمهور به مناسب درگذشت هوگو چاوز اظهار کرد: هوگو چاوز یک شخصیت انقلابی بود و هما‌ن‌گونه که خودش هم بارها اذعان داشته بود از با الهام گرفتن از آرمان‌های امام (ره)تربیت یافته بود و تفکرات انقلاب و امام(ره) را در دنیا و آمریکای لاتین و در مجمع سازمان ملل بارها تکرار کرده بود و با صراحت بیان آمریکا و رییس جمهورش را شیطان خوانده بود.

معاون رییس جمهور افزود: باید از این شخصیت که در حیات‌خلوت آمریکا زندگی می‌کرد، ولی این چنین به آمریکا نگاه می‌کرد و همواره طرفدار جمهوری اسلامی ایران بود تجلیل کرد. رییس جمهور نیز از چنین شخصیتی دفاع و حمایت کرد و بیانیه تسلیت پررنگی داد و در کنارش دیدگاه‌هایی را نیز مطرح کرد که ممکن است این دیدگاه‌ها مورد قبول بعضی‌ها نباشد.

وی خاطر نشان کرد: ما اگر حتی یک فرد عادی را پیدا کنیم که افکار امام(ره)، رهبری و انقلاب را مطرح کند، از او تجلیل خواهیم کرد حال این‌ شخصیت سیاسی و مبارز که ۱۶ سال در ونزوئلا رهبری می‌کرده و در مقابل استکبار همواره ایستاده است همه ویژگی‌هایی که مطلوب انقلاب اسلامی است را داراست.

میرتاج‌الدینی در پایان در پاسخ به این‌که چرا دولت پس از درگذشت علمای دینی اعلام عزای عمومی نکرده است، اظهار کرد: اعلام عزای عمومی در مورد بزرگان دینی از طرف دولت نیست، بلکه به عهده رهبری است.

وی افزود: دولت در همواره در مورد بزرگداشت‌های این اشخاص حضور فعال داشته، ولی چاوز یک شخصیت سیاسی و رییس جمهور یک کشور است و این دولت است که تصمیم می‌گیرد در این مورد عزای عمومی اعلام کند و نباید این کارها را با هم مقایسه کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.