معاون رییس جمهوری برحفظ محیط زیست جزیره کیش تاکید کرد

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، این نشست با حضور حمید بقایی معاون رییس جمهوری ، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) و جمعی از کارشناسان نفت و گاز و پتروشیمی و مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

حمید بقایی در این جلسه گفت: منابع گازی کیش از سرمایه های ملی کشور است و بهره برداری از آن، راه توسعه کشور را هموارتر خواهد کرد و به همین منظور سازمان منطقه آزاد کیش امادگی کامل خود را برای همکاری با وزارت نفت در این زمینه اعلام می دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در این منطقه گردشگری، بر رعایت حفظ مسائل زیست محیطی تاکید کرد و افزود: در این نشست تاکید می کنم که سایر موارد اعم از پالایش، صادرات و تاسیسات تکمیلی در این منطقه ایجاد نخواهد شد.

بقایی با بیان اینکه وجود گاز برای کیش به عنوان یک منبع مهم انرژی پاک جهت بهره برداری صنعتی و خانگی مهم است، تصریح کرد: تردد مسوولین و کارشناسان داخلی و خارجی به کیش باعث رونق این جزیره می شود و باید بخشی از درآمدهای حاصل از صدور این فرآورده، برای ایجاد زیرساخت های جدید و توسعه منطقه آزاد کیش اختصاص یابد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر این مطلب که اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات استخراج، اداری، مسکونی و آموزشی وزارت نفت در کیش خارج از محدوده های گردشگری و طرح جامع خواهد بود، ادامه داد: کیش متعلق به همه مردم ایران است و ما فقط اداره آن را بر عهده داریم.

وی در پایان با بیان اینکه این جزیره پاک به عنوان یک سرمایه ملی باید حفظ شود، ابراز امیدواری کرد: در این پروژه بزرگ ملی به نسبت طراحی فضاهای ساخت و ساز باید به گسترش فضای سبز نیز توجه شود و منابع استراتژیک گاز کیش بدون هیچ لطمه ای به محیط زیست و مسایل گردشگری این منطقه، وارد چرخه اقتصاد کشور شود.

ک/۳۱۲۳۴/۶۶۸ / ۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.