معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور: فرهنگ اسلامی بر خانواده‌ها حاکم شود

۲۱ آبان ،

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: بنیان خانواده ایرانی باید بر اساس ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی و دینی شکل بگیرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی در همایش سراسری “خانواده مسلمان ایرانی الگوی جهانی” که در بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خانواده ایرانی این پتانسیل و توانمندی را دارد که به عنوان الگوی جهانی مطرح شود.

وی افزود: سبک زندگی، تفکر و اخلاق ما در شکل‌گیری خانواده سالم بسیار تاثیرگذار است، که اگر این الگو بر اساس دین اسلام باشد، می‌تواند در محور و دستور کار قرار گیرد.

موسوی‌هوایی با اشاره به این‌که «در بیان جایگاه خانواده باید از مسایل اسلامی کمک گرفت» افزود: اگر الگوی تقرب‌ الی‌الله در زندگی پیاده شود، می‌توان شاهد دستیابی به خانواده آرمانی بر اساس ارزش‌های دینی بود.

وی در این جهت افزود: باید خانواده هر مسلمان ایرانی بحث الهی و جنبه دینی را در زندگی خود مد نظر قرار دهد، تا به الگوی جهانی در دنیا تبدیل شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عنوان کرد: در جهتی رسالتی که بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی در مبحث خانواده است، تعداد ۷۵ جلد کتاب در این مرکز در محورهای نقش خانواده و نقش موثر زندگی اسلامی در نهادهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی جامعه به چاپ رسیده است.

وی دین را روش و آئینی پاک، سالم و انسانی عنوان کرد و افزود: قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت بزرگوار ایشان از حدود ۱۴۰۰ سال پیش به صورت بسیار دقیق و ظریف سبک زندگی اسلامی را برای ما تشریح کرده‌اند، که به عنوان راهبردی بسیار اساسی در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد.

موسوی‌هوایی در این جهت افزود: غرب در حال حاضر به این نتیجه رسیده که باید در مورد انسان و تربیت صحیح آن تدابیری را بیاندیشد، در حالی که دین مقدس اسلام ۱۴۰۰ سال پیش به این نکته اشاره و تاکید کرده است.

وی در بحث تشریح خانواده و جایگاه انسان، به حوزه ارتباطات اشاره و بیان کرد: ارتباط انسان با خانواده متعال ارتباط با خود، با دیگران و حاکمیت و حکومت در جامعه عوامل و موانع اقتصادی، ارتباط با طبیعت و محیط اطراف و ارتباط با علم مجردات از جمله حوزه‌های ارتباطی انسان است.

وی تاکید کرد: باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ آن در جامعه ایجاد شود و در جهتی تحقق این امر باید دانش، بینش، ارزش‌ها، گرایش‌ها و کنش‌های خانواده بر اساس دین مقدس اسلام و نشات گرفته از آن باشد.

وی فرهنگ عزت دادن به اسلام و پیامبر را ضروری اعلام و اشاره کرد: باید فرهنگ انس با قرآن در جامعه و خانواده نهادینه شود.

موسوی هوایی بیان کرد: انسان با خود شناسی به خداشناسی می‌رسد، متاسفانه در حال حاضر در بحث شناخت انسان اطلاعات کافی در دسترس نیست.

وی در پایان یادآور شد: باید در شناخت طاغوت و استکبار و ترفندهای آنان معرفت داشت و زندگی‌ها را به سمت الگوی اسلامی سوق دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.