معاون سازمان فناوری اطلاعات: هرگاه یک مسئول امنیتی در امریکا یک کلمه راجع به استاکس‌نت صحبت کرد، من دو کلمه صحبت می‌کنم

مراسم اعطای گواهی نامه ارائه خدمات مشاوره و آموزش نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (اISMS) امروز در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

سعید مهدیون در این مراسم، در پاسخ سوال خبرنگار فارس، در خصوص نقش مرکز ماهر در مقابله با رخدادهای امنیتی اخیر اظهار داشت: مرکز ماهر از آغاز شکل‌گیری تاکنون، همواره هشدارهای امنیتی لازم را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: مرکز ماهر فقط مربوط به چند بخش خاص نیست؛ بلکه همواره در تمام اتفاقات، همکاران مرکز ماهر حضور خواهند داشت.

وی در واکنش به گلایه از عدم اطلاع رسانی مرکز ماهر در رخدادها، گفت: سایت مرکز ماهر همواره اطلاعیه‌هایی را مرتبط با مسائل امنیتی روز، منتشر می‌کند که بسیاری از این توضیحات و مطالب، مرتبط با مردم عادی است.

وی افزود: در سایت مرکز، همواره هشدارها به صورت عام مطرح می شوند و نمی توان در رابطه با مورد خاصی، به صورت دقیق و با جزئیات، اطلاعیه و اطلاعات را منتشر کرد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: بسیاری از اطلاعات را نمی توان اطلاع رسانی کرد؛ تنها آنچه قابل اطلاع رسانی باشد، اعلام می شود.

وی ادامه داد: حتی در مورد موضوع اخیر ویروس استاکس‌نت نیز مرکز ماهر چنین روندی را در پیش داشت.

وی اضافه کرد: کمتر کشوری است که برای اطلاع رسانی در مسائل امنیتی، مقامی داشته باشد که وظیفه اطلاع رسانی را عهده دار باشد.

مهدیون گفت: در دیگر کشورها نیز برای مثال یک شرکت سازنده آنتی ویروس، ویروس ها را شناسایی و شرکت امنیتی روش مقابله با‌ آنها را اعلام می کند.

وی ادامه داد: در ایران نیز شرکت‌ها و مراکزی در دانشگاه‌ها هستند که صلاحیت علمی برای اظهار نظر در این رابطه را دارند.

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: هرگاه یک مسئول امنیتی در امریکا یک کلمه راجع به ویروس استاکس‌نت صحبت کرد، من دو کلمه صحبت می کنم.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب جمع‌بندی صحبت‌هایمان در این رابطه این است که اجازه دهید برخی مسائل امنیتی نشود.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.