معاون سازمان پزشکی قانونی : قانون سقط درمانی را آسان کردیم – اخبار اجتماعی

زهرا تالانی:از آن سال تا کنون برای این کار اجازه پدر اجباری بود،اما امروز به یکباره معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که سقط درمانی جنین نیازی به اجازه پدر ندارد.برخی نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند اما دکتر عبدالرزاق برزگر می گوید که این قانون از گذشته بود اما خود سازمان آن را اجرا نمی کرد و الان به خاطر مشکلاتی که وجود داشت تصمیم به اجرای آن گرفت.
گفت وگوی خبرآنلاین با معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور را می خوانید:

نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس از تغییر سقط جنین درمانی بدون رضایت پدر آگاهی ندارند و اعلام کردند که ابلاغ این دستورالعمل نیاز به تصویب مجلس دارد؟
متاسفانه چنین نیست و در قانون قبلی هم قید شده بود که برای رضایت سقط جنین درمانی رضایت مادر تنها کافیست اما ما خودمان اجازه هر دو را ملزم کرده بودیم اما در عمل دیدیم که خیلی از خانواده ها دچار مشکل می شوند. برای همین با استعلام از اداره حقوقی و با بررسی های لازم، دستور العمل جدیدی را تدوین و به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور ابلاغ کردیم.

این مشکلات چه بودند؟
به هرحال برخی مادران ممکن است در دوران بارداری از همسرشان جدا شوند و یا اینکه حادثه ای برای همسرشان اتفاق بیفتد و تنها شوند.در اینصورت اگر قصد سقط درمانی جنینشان را داشته باشند،مشکلات فراوانی دارند و مادر باید با دستور قضایی به پزشکی قانونی مراجعه می‌کرد.ما این قانون را آسان کردیم.

این قانون اکنون اجرا می شود؟
بله.از اول مهر به تمامی مراکز ابلاغ شد.

برخی والدین معتقدند با وجودیکه سقط درمانی جنین قانونی است اما پزشک قانونی سختگیریهایی دارد و امکان سقط را به راحتی نمی دهد؟
ما قانون فعلی سقط درمانی را کافی و مناسب می دانیم و اگر خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری یا عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین به نحوی که نگهداری آن برای مادر ایجاد حرج کند با تشخیص سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی، مجوز سقط درمانی صادر می‌شود. البته خانواده ها باید توجه داشته باشن که این مجوز در صورتی داده می شود که سن حاملگی کمتر از چهار ماه باشد.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.