معاون ستاد دیه کشور:سه هزار و ۵۰۰ داماد در زندان به سر می برند

‘محمد علی ساری’ روز پنج شنبه در همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شمار زندانیان مهریه سال ۸۹ ، دوهزار نفر بود که این رقم در پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تنها در یکماه گذشته یک صد نفر به شمار زندانیان مهریه اضافه شده که این افزایش نامعمول، به دلیل تبعیت مردم از سنت های نادرست و چشم و هم چشمی است.

وی گفت: گرچه از حیث قانونی اقداماتی برای جلوگیری از افزایش شمار زندانیان مهریه انجام شده ولی این اقدامات کافی نبوده و باید با اجرای فعالیت های فرهنگی از افزایش زندانیان جلوگیری کرد.

معاون ستاد دیه کشور با بیان اینکه برخی از مهریه ها جنبه عقلانی ندارد بیان کرد: برخی زندانیان به دلیل مهریه های نامعقول نظیر یک تن پوست پیاز، بال مگس یا دندان مرد و آهوی وحشی در زندان به سر می برند.

ساری اضافه کرد: برخی دختران برای خودنمایی و جلب توجه، این گونه مهریه های نامعقول را تعیین می کنند که این امر بیانگر فقر فرهنگی و عقده ای بودن آنان است.

وی با ذکر اینکه تعیین مهریه های زیاد از جمله میزان سال تولد زوجه تاثیری در تداوم زندگی مشترک ندارد اظهار داشت: اگر مهریه های زیاد تاثیری در خوشبختی افراد داشت نباید شاهد افزایش ورود زندانیان بدهکار مهریه به زندان می شدیم.

وی گفت: بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از عمده علل افزایش زندانیان مهریه است زیرا هیچکس به زیاد بودن مهریه انتقادی نمی کند.

وی اظهار کرد: یک زوج مسلمان باید زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهد نه اینکه با چشم و هم چشمی و الگو برداری از آشنایان و دوستان پایه های زندگی خود را متزلزل کند.

۷۵۲۵/۵۷۶/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۶۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.