معاون سیاسی سپاه: قوه عاقله‌ای در هیات حاکمه آمریکا وجود ندارد/ اگر منافقین مدعی هستند دست به خشونت نمی‌زنند چرا از گذشته خود اعلام برایت نکردند؟

معاون سیاسی سپاه با حضور در کافه خبر با انتقاد از دولت آمریکا گفت: دولت ایران از مدت ها پیش متوجه شده بود که آمریکایی ها یک منطق ثابت و واحد در برابر این گروهک ندارند. آمریکا هر زمانی که از اقدامات این سازمان منتفع می شد از این سازمان حمایت می کرد. در جنگ هشت ساله که منافقین با صدام همکاری می کردند، مورد حمایت دولت آمریکا قرار گرفتند. در حال حاضر، دولت آمریکا این بهانه را مطرح کرده که این گروهک دست به خشونت نزده است. حال این سوال مطرح می شود که اگر یک گروهی به دلیل محدودیت ها و معذوریت ها نتوانسته است دست به خشونت بزند نمی تواند به بهانه ای تبدیل شود تا این گروهک از لیست گروه های تروریستی خارج شود.
وی در ادامه افزود: البته ما این اعتقاد را نداریم که در این دو سه سال این گروهک هیچ کاری را انجام ندادند اتفاقا در این دو سه سال آرام، منافقین مرتکب جنایات گسترده ای شدند و با سازمان های جاسوسی بیگانه همراهی کردند. حالا شما فرض بگیرید که آنها این کار خود را مصداق همکاری بدانند و از آن تعریف تروریستی نداشته باشند. اما چرا در این مدت آنها از گذشته خود اعلام برایت نکردند؟
سردار علی اشرف نوری در پایان تصریح کرد: اگر یک قوه عاقله ای در دولت آمریکا وجود داشت گروهک منافقین را با این سابقه از لیست خارج نمی کرد. اما چون آمریکایی ها در تصمیم گیری خود عقل سلیم را حاکم نکرده و منافع خود را ملاک تصمیم گیری قرار می دهند به این مساله فکر نمی کنند که بازتاب این حمایت چیست؟ به همین دلیل زمانی که احساس می کند باید منافقین را مورد حمایت قرار دهد آنها را از لیست خارج می کند. آمریکا به دلیل خوش خدمتی سازمان منافقین، آنها را از لیست خارج کرد. ماموریت آمریکا در منطقه با همراهی سایر کشورها این بود که علیه سوریه یک جنگ تمام عیار راه بیاندازند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. این گروهک می توانست از تجربه هشت ساله جنگ، ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و تسلط به امور نظامی در جهت خدمت به منافع آمریکا بهره بگیرد. جالب اینجاست که این گروهک ابتدا ماموریت را پذیرفته و وارد سوریه شدند و بعد از لیست خارج شدند.
 متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید .

۲۹۲۱۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.