معاون سیاسی وزیر کشور: هرگونه تغییر در قانون انتخابات شوراها بارمالی سنگینی را برای دولت به بار می‌آورد

۱۹م اسفند ،

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیچ کم و کسری فراروی برگزاری انتخابات باشکوه در سال ۹۲ ملاحظه نمی‌کنیم.

سید صولت مرتضوی با بیان این‌که خوشبختانه فرآیند‌های انتخابات هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس جدول زمان بندی پیشرفته است، گفت: تمهیدات مقدماتی در نظر گرفته شده و برای زیر ساخت‌ها نیز هزینه‌های لازم را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: فعالیت در مسیر بر گزاری انتخابات‌های آینده بسیار مطلوب و در چارچوب قانون در حال پیشرفت است و تمام امکانات وزارت کشور؛ استانداری‌ها و دستگاه‌های وابسته برای برگزاری انتخابات استفاده می‌شود، ضمن این‌که از توان مردم نیز بهره‌مند خواهیم شد و به طور کلی همه برای برگزاری انتخابات باشکوه و حضور گسترده مردم آماده می باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین اظهار کرد:‌همراهی‌های لازم با هیات نظارت شورای محترم نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی به عمل آمده، کارها در چارچوب قانون پیش می‌رود و ما هیچ کم و کسری فراروی برگزاری انتخابات باشکوه د ر سال ۹۲ ملاحظه نمی‌کنیم.

مرتضوی در ادامه دربارهٔ‌ی در پاسخ به سوالی دربارهٔ‌ی بحث طرح اصلاحات در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی بعضی نمایندگان مجلس گفت: با توجه به این که فرایند انتخابات انجام شده و تمهیدات و هزینه های لازم مد نظر قرا رگرفته است، از نظر ما به عنوان وزارت کشور هرگونه قانون یا اصلاحیه‌ای که در جهت کاهش و یا افزایش تعداد اعضا و یا تغییر و تحول در حوزه‌ی انتخابیه بخواهد انجام شود، قطعا به این انتخابات نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که هزینه‌های لازم درنظر گرفته شده است باید گفت که هرگونه تغییر و تحول در این راستا بار مالی سنگینی را برای دولت به بار می‌آورد. بنابراین نظر ما این است که اگر قانونی هم تصویب شد، برای انتخابات بعدی شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مد نظر قرار بگیرد و نمایندگان هم اگر صلاح می‌دانند، این اصلاحات را برای وقتی که فرصت اجرا داشته باشند، بگذارند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.