معاون صدا: آماده راه اندازی رادیو گردشگری هستیم

‘محمدحسین صوفی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: راه اندازی این شبکه رادیویی مشروط به این است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری همکاری لازم را با رادیو داشته باشند.

معاون صدا، رادیو گردشگری را یکی از رادیوهای مورد نیاز و ضروری کشور برشمرد و تاکید کرد: با توجه به تعداد قابل توجه تعطیلات در کشور و وجود دو زمان مهم نوروز و تابستان برای سفرهای هموطنان، راه اندازی شبکه ای برای اطلاع رسانی مسافران ضروری به نظر می رسد.

صوفی یکی دیگر از کارکردهای رادیو گردشگری را معرفی فضاهای توریستی و تفریحی، اماکن تاریخی و فرهنگی، ارایه توضیحاتی درباره سفر و نیازهای آن، اطلاعات مربوط به آب و هوا و راههای کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی یک شبکه رادیویی جدید فراهم است، گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همکاری کند، می توان در کمترین زمان ممکن یعنی تا تابستان این شبکه جدید را راه اندازی کرد.

معاون صدا گفت که آمادگی رادیو را برای راه اندازی این شبکه به مسوولان سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده است و اگر دست اندرکاران این سازمان بخواهند می توان در قالب انعقاد تفاهم نامه ای موضوع را دنبال کرد.

صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه های فعلی رادیویی نمی توانند اطلاعات مورد نیاز گردشگران را ارایه دهند؟،گفت: هر شبکه رادیویی وظایف تعریف شده ای دارد و هرچند این شبکه ها در ایام نوروز به صورت ویژه اطلاع رسانی به مسافران را در دستور کار خود قرار می دهند اما نمی توان از آنها انتظار داشت که در طول سال از دیگر برنامه های خود باز بمانند و فقط در زمینه اطلاع رسانی به گردشگران فعالیت کنند.

معاون صدا تاکید کرد که تجربه این معاونت در اختصاص رادیو پیام در ایام نوروز به اطلاع رسانی به مسافران نوروزی نشان می دهد که مردم نیز از راه اندازی شبکه ای که بتواند اطلاعات سفر را در اختیار آنان قرار دهد، استقبال می کنند.

صوفی گفت: با توجه به افزایش جهشی مخاطبان شبکه های تخصصی رادیو، انتظار می رود که شبکه گردشگری نیز بتواند جای خود را در بین مخاطبان رادیویی باز کند.

وی در عین حال تاکید کرد که معاونت صدا راه اندازی شبکه گردشگری جدا از دو شبکه رادیویی ( کودک+ آگهی های بازرگانی) است که این معاونت قصد دارد در سال جاری راه اندازی کند.

فراهنگ ** ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۵۴۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.