معاون فرمانده القاعده کشته شد

منابع خبری محلی در پاکستان به نقل از یک مقام ایالت متحده آمریکا در ادعایی نوشتند: ابو یحیی اللیبی معاون فرمانده القاعده در حملات روز گذشته پهپادهای جاسوسی آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان کشته شده است.
 پایگاه خبری اکسپرس تریبیون سه شنبه شب در خبری که تاکنون هیچ مقام رسمی در پاکستان و گروه القاعده آن را تایید نکرده ، تصریح کرد: ابو یحیی فرمانده عملیات القاعده و رییس شورای مرکزی عملیات این گروه تروریستی بوده و نقش مهمی در برنامه ریزی های این گروه در عملیاتها داشته است.

این پایگاه خبری افزود ، و ی در حمله موشکی روز گذشته پهپادهای آمریکایی به منطقه وزیرستان شمالی به همراه ۱۴ نفر دیگر کشته شده است.

بر اساس این گزارش ، مرگ ابو یحیی برای ایمن الظواهری فرمانده گروه القاعده بسیار سخت خواهد بود.

به گفته برخی منابع خبری محلی در پاکستان ، برخی از سران گروه تحریک طالبان امروز سه شنبه به دلیل مرگ ابویحیی معاون فرمانده القاعده در مناطق قبایلی در شمال غربی پاکستان مراسم ختم برگزار کرده اند.

رسانه های محلی نوشتند : این نخستین بار نیست که خبر مرگ ابو یحیی اللیبی در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا منتشر می شود.

مقامات محلی در پاکستان پیش از این، از مرگ او در جریان حملات پهپادهای جاسوسی آمریکا در منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان در سال ۲۰۰۹ خبر داده بودند، اما این خبر صحت نداشت و در سال گذشته میلادی، در پی کشته شدن اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده، ابو یحیی به عنوان فرد دوم گروه القاعده معرفی شد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز (سه شنبه) کاردار سفارت آمریکا در اسلام آباد را به منظور اعتراض به حملات اخیر پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ کرد.

رسانه های خبری نوشتند که این اقدام دولت اسلام آباد درست یک روز پس از حمله پهپادهای جاسوسی آمریکا به منطقه وزیرستان شمالی که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر شد، صورت گرفته است.

روزهای شنبه و یکشنبه این ھفته نیز پھپادھای جاسوسی آمریکا ضمن ھدف قرار دادن منازل مسکونی در وزیرستان جنوبی دست کم ۱۴ تن را کشتند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.