معاون فرهنگی کمیته امداد: فقر اقتصادی مانع نخبه پروری نیست

۲۸ آبان ،

247-5.jpg

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه فقر اقتصاد مانع نخبه پروری نیست گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس، پزشک، خلبان، استاد و رئیس دانشگاه می باشند که از خانواده های زیرپوشش کمیته امداد بودند و امروز هر یک از آنها به بهترین شکل به مردم و نظام خدمت می کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر میرشکار ظهر امروز در همایش تحکیم بنیان خانواده که با محوریت توانمندی حقیقی خانواده در گرو نیل به معنویات در فرهنگسرای شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: فرزندان در خانواده، سرمایه های ارزشمند و نعمتی از سوی خداوند متعال می باشند و دین اسلام اهمیت بسیاری به تربیت فرزند می دهد و پاداش بسیاری برای این امر قائل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد می باشند که تعداد بسیاری به عنوان نخبه در این نظام خدمت می کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: فقر اقتصاد مانع نخبه پروری نیست به طوری که چند نماینده مجلس، پزشک، خلبان، استاد و رئیس دانشگاه می باشند که از خانواده های زیرپوشش کمیته امداد بودند و امروز هر یک از آنها به بهترین شکل به مردم و نظام خدمت می کنند و اینها در خانواده ای که فقر اقتصادی داشتند و یا سرپرست از دست داده و یا از کار افتاده بود بزرگ شده و پرورش یافتند.

وی عنوان کرد: در سال قبل ۴۲۰ نفر از دانش آموزان زیرپوشش کمیته انداد رتبه یک تا سه رقمی کنکور را به دست آوردند و باید توجه داشت که انسان در سختی به جایی می رسد و اگر زندگی بزرگان دین، علما و دانشمندان را نیز بنگریم سختی ها فروانی را می بینیم که این سختی‌ها در زندگی همه اینها مشترک است.

میرشکار تصریح کرد: همه ما باید بکوشیم تا نور معنویت و ایمان روز به روز در زندگی مان بیشتر شود چراکه در سایه ایمان به خدا، معنویت، انس با قرآن و توسل به اهل بیت است که مشکلات برطرف شده و می توان از سختی ها عبور کرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان با توجه به اینکه نتوانستند با موشک و اسلحه نظام را از پای در آوردند از از راه نرم وارد شدند و با ماهواره و اینترنت و شبکه های مختلف به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود می باشند و بیش از ۴۰۰ شبکه ماهواره ای را به ایرانیان اختصاص دادند از این رو باید هوشیار بود و با توکل و امید به خداوند متعال پیش رفت.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین نزدیک به ۵۰ هزار خانواده را زیرپوشش دارد و ۴۳ هزار قشر آسیب پذیر نیز از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند.

هدایت صفری عنوان کرد: در حال حاضر ۴ هزار دانش آموز و یک هزار و ۵۰ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان می باشند و بخشی از خدمات کمیته امداد نیز در حوزه دانش آموزان و دانشجویان است و نظام و کمیته امداد می کوشد تا خانواده ها را در این حوزه و به لحاظ سطح آگاهی و اطلاعات توانمند کند.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۴ تا پایان سال قبل یک هزار و ۹۰۰ دانشجوی زیرپوشش کمیته امداد استان فارغ التحصیل شده و وارد حوزه های کاری در استان و سطح ملی شدند و این به معنای خودکفایی و خوداتکایی است.

وی تصریح کرد: امروز کمیته امداد در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری می کند به طوری که در سال قبل ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری شد و ما اعتقاد داریم که کار در حوزه فرهنگی بها نیست زیرا ثمرات آن به فرد، خانواده و جامعه بازمی گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.