معاون قائم مقام پرستاری وزارت بهداشت: میزان دریافتی پرستاران در حد زحمات آنها نمی باش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

14-411.jpg

معاون قائم مقام وزارت بهداشت در امور پرستاری با بیان اینکه رقم دریافتی پرستاران در حد پوشش زحمات آنها نمی باش، اظهار نمود: همه مسئولین به این مسئله واقف بوده و قوانین ارتقای بهره وری و تعرفه گذاری خدمات بالینی در همین زمینه تصویب شده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان یران (ایسنا)، دکتر صدیقه خنجری در همایش پرستار حرفه‌ای، حرفه پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در این رابطه، افزود: طبق قانون، تعرفه گذاری دریافتی پرستاران به نوع ارائه خدمت آن‌ها بستگی داشته و بر اساس توانمندی‌های آنها متفاوت خواهد بود.

وی درمورد ماموریت آموزشی پرستاران در حال تحصیلی، اظهارکرد: با وجود آنکه دانشجو نباید هنگام تحصیل استرس انجام کار را نیز داشته باشد به سبب کمبود نیرویی که در پرستاری وجود دارد باید از همه ظرفیت پرستاران استفاده کنیم. درغیراین صورت با کمبود مواجه شده و دچار صدمه می‌شویم.

خنجری ادامه داد: هم چنین با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دو برابر شده است بیمارستان‌ها با کمبود پرستار مواجه شده و در بعضی مواقع حتی ممکن است پرستاران از ادامه تحصیل باز بمانند.

به گفته وی دانشجو ازطریق این ماموریت‌های حین تحصیل می‌تواند تجارب بسیاری کسب نموده و پس از فارغ التحصیلی در همان بخش فعال شود.

معاون قائم مقام وزارت بهداشت در امور پرستاری تاکید نمود: با وجود آنکه گزارش تفسیری‌ها نشان می‌دهد قانون ارتقاء بهره‌وری به صورت ۱۰۰ درصد در کشور ایجاد شده، اما نامه‌های پرستاران نشان می‌دهد که این قانون کاملا عملی نشده و پرستاران باید ساعت‌های بسیاری را کار نمایند که در نهایت عدم اجرای این قانون، کیفیت کار آنها فدای کار بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با نحوه اجرای ناقص این قانون نه تنها پرستاران ساعت‌های بیشتری را مشغول به کار می باشند؛ بلکه از مزایای این قانون نیز برخوردار نمی‌شوند.

خنجری در پایان اظهار نمود: یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که توسط وزارت خانه انجام می‌ شود حل مشکلات مربوط به پرستاران است و یکی از دغدغه‌های اصلی شخص وزیرهم حل این مشکلات است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.