معاون وزیر علوم: تقویت شرکت های دانش بنیان با هدف رونق اقتصاد ملی

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۲
معاون وزیر علوم با تاکید بر این که شرکت ‌های دانش بنیان یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی است؛ گفت: برای دستیابی به قله های علم و دانش به نوآوری های جـــــهشی نیاز داریم و این موضوع با افزایش فناوران و همچنین شرکت ‌های دانش بنیان تحقق خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ما؛ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان این که شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در شکوفایی کسب و کار دانش بنیان در کشور دارند افزود:۳۱پارک علم و فناوری،۱۱۷مرکز رشد،۲۷۰۰شرکت دانش بنیان مسقر در پارک های علم و فناوری و۱۹هزار فناور در کشور فعالیت می کنند.
محمد مهدی‌ نژاد نوری با تاکید بر تقویت شرکت های دانش بنیان با هدف رونق اقتصاد ملی اضافه کرد: پارک ‌های علم و فناوری کشور در سه تا پنج محور اصلی فعالیت می‌کنند که۸۰ درصد فعالیت آنها بر اساس محورهای اصلی و تعریف شده است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از سامانه دبیرخانه تشخیص صلاحیت، رتبه ‌بندی و صدور مجوز شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان گفت: تلاش داریم با این سامانه اختراع،‌ ابتکار و نوآوری های علمی مورد توجه قرار گیرد.
مهدی نژاد نوری افزود: برای حفظ کمیت و کیفیت پارک ‌های علم و فناوری و شرکت‌ های دانش بنیان باید رتبه بندی این مراکز مورد توجه قرار گیرد.
سامانه دبیرخانه تشخیص صلاحیت رتبه‌ بندی و صدور مجوز شرکت ‌ها و موسسات دانش بنیان در مراسمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.
تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.