معاون وزیر ورزش و جوانان: آسیب‌های حوزه عفاف و حجاب در میان متاهلان کمتر است

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان گفت: اشاعه معروف‌های بصری، سبب انزوای منکرهای بصری می‌شود.

به گزارش خبرنگار«جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مازندران، “محمدباقر پیش‌نمازی” پیش از ظهر امروز چهارشنبه در اولین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد جوان حوزه عفاف و حجاب سراسر کشور با عنوان «رایحه نجابت» که در مجتمع رفاهی آبشناسان میان‌درود برگزار شد، اظهار کرد: بحث حیا در فطرت انسان ریشه دارد و باید تقویت شود، در صورتی که از آن غافل شویم، جبرانش، کاری بسیار پرهزینه و دشوار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که ” باید محدوده کار افراد مشخص و برای آن برنامه‌ریزی شود ” گفت: در صورتی که تمام ظرفیت انسان در حوزه کاری بکارگیری شود، تردیدی نیست که کم و کاستی‌ها از سوی خداوند جبران می‌شود.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان هم‌چنین با اشاره به این که ۹۰ درصد گزارش‌ها در حوزه عفاف و حجاب از انتقال اطلاعات دینی حکایت دارد، افزود: همه توان ما نباید به انتقال اطلاعات دینی منحصر شود؛ بنابراین در این خصوص باید چاره‌اندیشی جدی شود.

پیش‌نمازی در ادامه با تاکید بر این که باید تلاش شود مشاهده بصری در جامعه مدیریت شود، گفت: در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در بخش مشاهده بصری بخصوص در کلان شهرها صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان، همچنین خاطرنشان کرد: سالم نگهداشتن محیط جامعه یکی از راه‌های مراقبت از حیا محسوب می‌شود.

پیش‌نمازی در بخش دیگر سخنانش اظهارکرد که در صورتی که در برگزاری جشن‌های دینی نوسازی لحاظ شود و این جشن‌ها دارای جاذبه باشند مردم به سمت ناهنجاری‌ها گرایش پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بدنه اجتماعی جامعه باید به درستی مدیریت شود که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه با برگزاری کارگاه‌های مختلف همکاری کنند.

پیش‌نمازی تصریح کرد: تعریف محدوده فعالیت سمن‌ها (سازمانهای مردم‌نهاد) در حوزه عفاف و حجاب، تلاش برای تعطیلی پاتوق‌های منفی خودجوش و ایجاد مناسک جدید مبتنی بر سنت نبوی و تقویت آن از پیشنهادات شیوه‌های ارتباطی درخصوص عفاف و حجاب محسوب می‌شود.

وی افزود: چاره‌اندیشی برای تشخص‌طلبی جوانان و قهرمان‌سازی بخصوص در فیلم‌نامه‌نویسی از دیگر پیشنهادات ما در حوزه عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان با بیان این که بر اساس گزارش‌ها آسیب‌ها در حوزه عفاف و حجاب در میان متاهلان کمتر است، گفت: تسهیل در ازدواج از جمله راه‌های کاهش مسائل حوزه عفاف و حجاب محسوب می‌شود که در این راستا واحدی با عنوان “برنامه‌ریزی تعالی خانواده” در وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.