معاون وزیر ارتباطات: باید خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال افزایش یابد

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و تقاضای روزافزون مردم باید خدمات در این حوزه افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات: باید خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال افزایش یابد

به گزارش ممتاز نیوز، رضا باقری اصل در اولین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان در تحولات حوزه فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال نقش آفرینی کرده و نگرشی جدید در این حوزه تزریق خواهد کرد تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و تقاضای روزافزون مردم بایستی خدمات در این حوزه افزایش یابد.

باقری اصل در ادامه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات ارائه کرد و گفت: استان کرمان برای من ارزشمند است و با توجه به پتانسیل موجود، بایستی در اقتصاد نوین ارزش آفرین باشد و تا زمانی که استان کرمان به حداقل میانگین کشوری برسد بصورت ویژه پیگیر رفع مشکلات آن خواهم بود.

در این جلسه و با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین ساجدی‌فر به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان منصوب شد.

بر اساس حکم صادره «راهبری پروژه ملّی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان تا رسیدن به پوشش هشتاد درصدی خانوارهای استان تا پایان سال ۱۴۰۳»، «اتمام پروژه اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات مطابق با تکالیف قانونی و در زمان‌بندی تعیین‌شده»، «حمایت از شکوفایی و رشد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری ‌اطلاعات ‌و ارتباطات در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال»، «پیگیری اجرای برش استانی طرح‌ها و پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات»، «پایش مستمر وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان از حیث پایداری، امنیت و پدافند غیرعامل به‌منظور ارتقاء تاب‌آوری در مقابل سوانح و مخاطرات طبیعی و انسانی»، «پیگیری راه‌اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند استانی و اتصال آن به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند»، «تشکیل مستمر و منظم «شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات» در استان و پیگیری اجرای مصوبات (موضوع ابلاغیه شماره ۵۷۰۲۶/۱ مورخ ۱۲/۴/۱۴۰۱)»، «استفاده از نیروهای کارآمد، انقلابی و متخصص در قسمت‌های مختلف آن اداره کل»، «ارائه گزارش ماهانه از میزان پیشرفت پروژه‌ها در سطح استان در قالب شاخص‌های اعلامی» و «پیگیری ارتقا خدمت‌رسانی پست جمهوری اسلامی ایران و پست‌بانک در استان» اهم انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مدیران منصوب شده است.

ساجدی فر دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت علمی پژوهشی و اجرایی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه‌های مرتبط با حوزه ICT و فضای مجازی را در کارنامه فعالیت خود دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.