معاون وزیر ارشاد : رسانه‌های عدالت‌جو صدای واقعی ملت‌‌ها را منعکس کنند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی’محمدجعفرمحمدزاده ‘ در دیدار با ‘سون یوشیو’ معاون رئیس کل تلویزیون ملی چین گفت: تا زمانی که قدرت رسانه ای در اختیار نظام سلطه است سلطه گران تلاش خواهند کرد صدای صلح و عدالت در جهان به گوش نرسد.

وی افزود : ما از پیشرفت های تلویزیون چین ( CCTV ) خرسندیم و در راستای تقویت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین آماده هرگونه همکاری در زمینه تقویت فعالیت های تلویزیون های دو کشور در سطح ملی و منطقه ای هستیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به وضعیت رسانه‌ ای جهان اظهار داشت: اغلب رسانه‌های بزرگ جهان اکنون نه در دست

ملت‌های بزرگ بلکه در اختیار نظام سلطه است و از همین رو رسانه‌های صلح‌ طلب و عدالت‌جو وظیفه دارند صدای واقعی ملت‌‌ها را که همانا ندای صلح و عدالت جهانی است به گوش تمامی مردم دنیا برسانند.

محمدزاده افزود : امروز نظام سلطه فارغ از خواسته‌های مردم دو هدف اساسی را که همانا کسب ثروت و قدرت برای اعمال مدیریت خود بر جهان است دنبال می‌کند و برای رسیدن به این دو هدف از رسانه‌ها برای فریب افکار عمومی و بی توجهی به نیات خود بهره می‌برد و تا زمانی که قدرت رسانه در اختیار نظام سلطه است نخواهند گذاشت که صدای صلح و عدالت در جهان به گوش برسد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جنایات نظام سلطه در نقاط مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق گفت : در حالی که چنین جنایاتی در دنیا رخ می‌دهد دوربین رسانه‌های نظام سلطه هیچ‌گاه واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کنند و کمترین ارزشی برای جان مردم قائل نیستند.

وی تصریح کرد : هدف نظام سلطه از تجاوز به افغانستان و بمباران شمال پاکستان کشاندن نا امنی به شرق و جنوب شرق آسیاست و در چنین شرایطی رسانه‌های قدرتمند وابسته به کشورهای بزرگی همچون چین که سابقه شرارت و تجاوز ندارند برای بیان واقعیت‌های جهانی می‌بایست حضور پر رنگ‌ تری در عرصه اطلاع ‌رسانی داشته باشند و توسعه فعالیتهای تلویزیون ملی چین در کشورهای مختلف فرصت خوبی برای دعوت به صلح و عدالت جهانی است.

محمدزاده در پایان خاطر نشان کرد هیچ رسانه‌ای در جهان مخاطب یک میلیاردی مانند CCTV ندارد فلذا این شبکه می‌بایست این فرصت را مغتنم شمرده و در راه برقراری صلح و عدالت جهانی گام بردارد.

بر اساس این گزارش، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در رأس یک هیأت رسانه ای به کشور چین سفر کرده است به عنوان نخستین میهمان خارجی از ساختمان جدید تلویزیون ملی چین و بخش مختلف آن بازدید کرد.

اجتمام**۷۰۲۹ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۱۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.