معاون وزیر امورخارجه امروز با برخی مراجع عظام در قم دیدار می کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘حسین امیرعبداللهیان’ قرار است در این دیدارها ضمن بررسی تحولات خاورمیانه، اقدامات وزارت امور خارجه را در مورد اعدام ۱۸ تن از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی تشریح کند.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدارها، رهنمودهای راهگشای مراجع عظام را دریافت می کند.

عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام کرد؛ اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مکرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام کرد.

عربستان سعودی در حالی این اقدام را کرده که پس از پیگیری ها و تماس های تلفنی ‘علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ‘سعود الفیصل’ وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احکام تاکید کرده بود.

هیات حقوقی – کنسولی از سوی وزارت امور خارجه و دستگاه های ذیربط برای پیگیری موضوع اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی، قرار است عازم آن کشور شود.

این هیات حقوقی – کنسولی با توجه به رعایت نشدن حقوق اولیه این اتباع در زمینه دسترسی کنسولی، نداشتن وکیل و مترجم و مسائل دیگری که مورد اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران است، عازم عربستان سعودی می شود.

سیام**۱۵۷۲*۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۰۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.