معاون وزیر امور خارجه خبر داد: تقدیم نامه خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا به بان کی مون

به گزارش خبرآنلاین، حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه در امور پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد در جریان سفر اخیر بان‌کی‌مون، خانواده‌هایی که عزیزان بی‌گناه‌شان در زندان آمریکا بوده و یا در زندان دیگر کشورها در آستانه استرداد غیرقانونی به آمریکا هستند با تقدیم نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار آزادی بی‌قید و شرط عزیزان در بند خود شده‌اند.
براساس آنچه ایسنا منتشر کرده، در متن نامه تقدیمی به بان کی مون با اشاره به رویکرد خصمانه آمریکا در مقابل آرمان‌های ملت ایران آمده است:
دولت ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر با تشدید رویکرد خصمانه خود در قبال آرمان‌های ملت ایران به بهانه مقابله با فعالیت‌های هسته‌یی، قوانین تحریم ظالمانه و یک‌جانبه‌ای را وضع کرده است. در حالی که نفی و اعمال فراسرزمینی قوانین ملی از بدیهیات اصول حقوق بین‌الملل است، متاسفانه رویه غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه موجب روندی از بازداشت شهروندان بی‌گناه ایرانی در آمریکا یا برخی دیگر از کشورها بنا به درخواست آمریکا شده است که مانند هر انسان دیگر مشغول فعالیت‌های عادی روزمره خود بوده‌اند. گزارش‌های موجود و اظهارات صریح قربانیان این روند موید بازداشت این انسان‌های بی‌گناه در شرایط رقت‌بار غیرانسانی و اعمال شکنجه روحی و روانی نسبت به آن‌هاست.
امضاکنندگان این نامه که در این مدت بازداشت عزیزان‌مان متحمل خسارت‌های معنوی و مادی فراوانی شده‌ایم، مراتب نگرانی شدید خود نسبت به سرنوشت عزیزان‌مان را اعلام و از جناب‌عالی انتظار داریم در چارچوب گسترش رعایت حقوق اساسی انسان‌ها و سعادت آن‌ها به عنوان روح منشور ملل متحد،‌ از دولت آمریکا بخواهید فرزاندمان را در اسرع وقت و بدون هرگونه قید و شرط سیاسی آزاد یا درخواست استرداد آن‌ها به آمریکا را کشورهای مربوطه لغو کند.

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.