معاون وزیر جهاد کشاورزی: تامین آب تقریبا غیر ممکن است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

hemmat khahi-12-170.jpg

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام نمود:‌علیرغم این که باغداران پسته با کمبود آب مواجه می باشند تامین آب تقریبا غیر ممکن است لذا باید با شناسایی ارقام کم آب و اصلاح باغات و آبیاری باغات تولید پسته را حفظ نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانگیر پورهمت معاون وزیر جهاد کشاورزی در جشنواره ملی پسته تاکید نمود: فن‌آوری پسته همچون تولید آن از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و دراین زمینه رشد نموده‌ایم.

وی افزود: اگر باغات پسته با کمبود آب مواجه می باشند پیشنهاد می‌شود ارقام پسته که با آب کمتر تولید می‌شوند کاشته شود همچنین با اصلاح باغات و اصلاح شیوه‌های آبیاری این موضوع را حل کنیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار نمود: اگر دو بار آبیاری در فصل سرد را کم کنیم هیچ مشکلی باغات پسته نخواهند داشت و طبق نتیجه تحقیقاتی تنها راه مقابله با کم آبی در باغات پسته کشت ارقام کم‌ آب و مدیریت آب است.

پورهمت درباره این که نبود سموم استاندارد یکی از مشکلات باغداران پسته است گفت: باید به سمت تولید محصول پیش رویم که وزارت جهاد کشاورزی تولید محصول سالم را به جد پیگیری می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید مصرف سم کمتر شود و مزیت این نمی باشد که با استفاده از سم بیشتر تولید را افزایش دهیم.

وی درباره اثربخش نبودن سموم وارداتی به کشور و اجبار کشاورزان برای چندین بار سم پاشی به منظور مقابله با آفات اظهار نمود: هر چه اثربخش سموم برای مبارزه با آفات و امراض بیشتر باشد ماندگاری سم در محصول نیز بیشتر است لذا استفاده از سموم پراثر مزیت نمی باشد.

وی تاکید نمود: برای حفظ بازار و تولید محصول سالم باید مبارزه‌ای بیولوژیک را در پیش بگیریم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان خاطرنشان نمود: بیش از صد مرکز ترویج کشاورزی در استان کرمان وجود دارند که استفاده از دانش روز برای تولید محصولات کشاورزی را به بهره برداران وآموزش و ترویج می دهند.

گفتنی است در پایان این جشنواره از تولیدکنندگان و صادرکننده نمونه پسته تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.