معاون وزیر خارجه سوریه تشکیل ائتلاف مخالفان را “طرح آمریکا و قطر” دانست

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

.egynews.jpg

معاون وزیر امور خارجه سوریه طی اظهاراتی ائتلاف تازه مخالفان این کشور را “طرح آمریکا و قطر” برای ضربه زدن iبه سوریه توصیف کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری سیریا نیوز، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیا الیوم عنوان داشت: ما معتقدیم که ائتلاف مخالفان سوریه در حقیقت طرحی از سوی مخالفان نبوده بلکه توطئه‌ای طراحی شده توسط آمریکا و قطر بود که مخالفان آن را تحت نظارت این دو کشور تشکیل دادند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: وقتی که مخالفان سوری در خاک سوریه از سوی مردم این کشور تایید نمی‌شوند iبه طرح‌ها و دیکته‌های کشورهای خارجی برای ضربه زدن iبه سوریه متوسل می‌شوند.

مقداد در ادامه iبه اخطار اخیر ارتش آزاد سوریه iبه هیات‌های دیپلماتیک مبنی بر ترک دمشق و بستن دفتر‌های خود در سوریه اشاره کرد و گفت: دولت سوریه با همه توان خود برای تضمین امنیت کامل هیات‌های دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی که در خاک سوریه فعالیت می‌کنند، تلاش خواهد کرد.

وی افزود: این مشخص است که کشورهای غربی بیشتر هیات‌های دیپلماتیک خود را از سوریه خارج کرده‌اند و در حال حاضر می‌خواهند بقیه هیات‌های دیپلماتیک کشورهای دیگر را نیز از سوریه خارج کنند اما این بار از طریق خونریزی و خشونت.

مقداد گفت: ما برای حمایت از هیات‌های دیپلماتیک و iبه عنوان مسئولان سوریه این موضوع را با جدیت همه پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: بعضی می‌گویند که ارتش آزاد از این اخطار خود عقب‌نشینی کرده و یا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که مسئول این اقدام نیست اما ما با جدیت با چنین تهدیدهایی برخورد خواهیم کرد و باید بگویم که این اشخاص هرگز نمی‌توانند iبه هیات‌های دیپلماتیک و غیردیپلماتیک، موسسات وابسته iبه سازمان ملل یا تاجرانی که با ارائه کمک iبه شهروندان سوری iبه وظیفه اخلاقی خود عمل می‌کنند، آسیبی برسانند.

پیشتر شبکه‌های اطلاع رسانی عربی اعلام کردند که ارتش آزاد سوریه با ارسال بیانیه‌ای iبه هیات‌های دیپلماتیک، دفاتر سازمان‌های وابسته iبه سازمان ملل و سرمایه‌گذاران و تاجران خارجی در سوریه اخطار داده بود که طی ۷۲ ساعت خاک دمشق را ترک کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.