معاون وزیر راه: راه‌های روستایی آمادگی برف سبک را هم ندارند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مسدود شدن بعضی مسیرها در استان‌های مازندران و گیلان درپی بارش برف سنگین از سه شب قبل، مشکلات قطعی آب، برق و گاز در این مناطق را دوچندان کرده است که معاون وزیر راه ضمن گلایه از اینکه هیچ تمهیداتی برای راهداری روستایی دیده نشده است، گفت: همه نیروها را برای بازگشایی مسیرهای مسدود بسیج‌ کرده‌ایم.

به گزارش ممتاز ؛ در حالی که ارتفاع برف تا شانه‌های یک فرد بزرگسال در بعضی مناطق می‌رسد و امکان تردد سواره یا پیاده از راه‌های فرعی به راه‌های اصلی نیست و امداد و کمک‌رسانی به ویژه برای برف‌روبی در بعضی مناطق مسدود شده وجود ندارد.

در این زمینه سید حسین میرشفیع – معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی – به ایسنا گفت: بخشی از راه‌ها بازگشایی شده‌اند اما در شهرستان‌هایی مانند نور تا رامسر و بخشی از روستاهای گیلان هنوز راه‌ها بسته است.

به گفته وی هیچ تمهیداتی در رابطه با اعتبارات و امکانات مورد نیاز از جمله ماشین‌آلات برای راه‌های روستایی دیده نشده است.

میرشفیع اظهار کرد: بخشی از راه‌های مازندران راه روستایی است که تمام امکانات راهداری را بسیج کردیم تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند اما به اعتقاد من اولویت‌دهی و تجهیز راه‌های اصلی و پس از آن راه روستایی پذیرفته شده نیست.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه با بیان اینکه همکاران ما چند روزی است به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت می باشند، گفت: متاسفانه ماشین‌آلات محدود می باشند.

وی ادامه داد: در کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز در زمان بارش‌های سنگین برف، قطعی آب و برق را شاهد هستیم و در چند روز اخیر نیز با توجه به بارش برف در استان‌های گیلان و مازندران شاهد قطعی برق و آب بودیم.

میرشفیع گفت: در راه‌های روستایی هیچ آمادگی حتی برای برف‌های سبک نداریم و در روزهایی که بارش سنگین برف داشته باشیم اوضاع وخیم تر می‌شود و مشکل اصلی در این زمینه نداشتن بودجه برای این بخش از راه‌ها و اهمیت کمتر به این حوزه است.

معاون وزیر راه ادامه داد: با وجود نبود امکانات لازم، تمام تلاش خود را برای بازگشایی راه‌ها انجام می‌دهیم و همکاران ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.