معاون وزیر راه و شهرسازی: ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن در کشور در دست اجرا است

‘احمد صادقی’ شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بجنورد، اظهار داشت: حجم راه آهن در دست اجرا در دولت کنونی بیش از میزان راه آهن احداثی در طول حداقل ۳۰ سال اخیر در ایران است.

وی مهمترین طرحهای ساخت راه آهن در کشور را راه آهن قزوین- رشت، مراغه – ارومیه، خواف – هرات، گرگان – اینچه برون و جوین – اسفراین اعلام و بیان کرد: راه آهن گرگان- اینچه برون که جمهوری اسلامی ایران را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای میانه متصل می کند طبق توافق روسای جمهوری سه کشور مهرماه امسال افتتاح می شود.

صادقی گفت: همچنین سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و پنج هزار کیلومتر بزرگراه نیز در کشور در دست ساخت است که تکمیل این طرحها تحول گسترده ای در بخش اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم بزرگراه موجود در کشور دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است در حالی که در دولت نهم و دهم سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت قرار گرفته است.

صادقی افزود: همچنین ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی نیز در کشور در دست ساخت قرار دارد که این نشان از توجه دولت به بخش توسعه زیرساختها است و اعتبار بخش راه و راه آهن در این دولت حدود شش برابر شده است.

وی مجموع راه اصلی، بزرگراه، آزادراه و راه آهن احداثی در دولت نهم و دهم را در سطح کشور ۲۸ هزار کیلومتر اعلام کرد.

رییس سازمان توسعه زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برای اجرای این طرحها ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار این بخش قرار گرفته که ۳۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تامین می شود.

به گفته وی هفت هزار میلیارد ریال از این اوراق مشارکت برای توسعه زیرساختها در مرحله نخست در حال واگذاری است.

صادقی افزود: علاوه بر آن اعتبارات دیگری نیز از محل صندوق توسعه ملی، مازاد درآمد ارزی و بودجه سالانه تامین می شود. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۶۶۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.