معاون وزیر صنعت:سیمان تولیدی کشور هم اکنون صادر می گردد

۲۹فروردین۱۳،

ˈامیر امینی ˈ روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: صنایع سیمانی از زیر مجموعه سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران خارج شده است و توسط هلدیینگ سیمان شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) اداره

می شود.

به گفته وی،دیگر هیچ کمبود سیمان در کشور وجود ندارد بلکه اضافه تولید سیمان نیز در ایران وجود دارد، که بخشی از سیمان تولیدی از مرزهای ایران به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان صادر می گردد.

وی گفت:در حوزه مرکزی و غربی کشور نیز سیمان تولید شده مازاد مصرف دارد و بخشی از آن صادر می گردد.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجار دربارهٔ طرحهای فولادی در دست احداث نیز گفت:هم اکنون هشت طرح فولادی در کشور در دست ساخت و احداث می باشد.

به گفته وی،هفت طرح از این طرحها از سوی سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی اجرا می گردد و یک طرح فولادی نیز از سوی بخش خصوصی در دست ساخته می باشد.

امینی یادآور شد:با بهره برداری از این طرحهای سالانه بیش از شش میلیون و ۴۰۰هزار تن فولاد به ظرفیت تولید کشور افزوده

می شود.

وی گفت:متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای احیای این طرحهای فولادی در کشور بیش از ۷۰درصد می باشد و پیش بینی می گردد در سال جاری با تامین منابع لازم،بخش احیای این طرحهای فولادی در کشور بهره برداری می گردد.

امینی یاداور شد:مهمتر از بخش احیای،تکمیل چرخه فولاد طرحها است که بخش فولاد این طرحها هم اکنون حدود ۲۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی،برای تامین اعتبارات بخش فولادی این طرحها، پیشنهادها ایجاد فایناس خارجی و مشارکت بخش خصوصی و یا واگذاری طرحهای فولادی به بخش خصوصی با حمایت دولت، ارائه شده است.

وی گفت:با بهره گیری از این منابع مالی پیش بینی می گردد تا پایان برنامه پنجم توسعه این هشت طرح فولادی در کشور بهره برداری شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدور از راه اندازی واحد احیای مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:واحد احیای مجتمع فولاد استان از جمله پیشرو ترین پروژه های فولادی در دست احداث کشور می باشد.

وی تصریح کرد:بهره برداری از واحد احیای مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری یکی از اصلی ترین اولویت های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور است.

امینی یادآور شد:احداث زیرساخت های مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری مانند آب و برق با جدیت در دست پیگیری می باشد و منابع احداث این زیر ساخت ها نیز هم اکنون تامین شده است.

به گزارش ایرنا،مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان یکی از طرحهای مهر ماندگار در سطح کشور مطرح است.

۷۳۵۹

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.