معاون وزیر علوم خبر داد: رشد ۱۰۰ درصدی بودجه حوزه عمرانی دانشگاه‌ها نسبت به سال ۸۴

۱۵ام بهمن ،

66-49.jpg

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح مجتمع ۳۰ کلاسه «دیاری گولان» دانشگاه کردستان گفت: ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشگاه کردستان در سالهای اخیر چشمگیر بوده است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر علی اکبر متکان به میزان بودجه جاری و عمرانی دانشگاه‌ها در سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی دانشگاه‌ها از ۵۱۰ میلیارد تومان در سال ۸۴ به یک‌هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است.

وی یادآور شد: با اختصاص این میزان اعتبار شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودجه حوزه عمرانی دانشگاه‌ها نسبت به سال ۸۴ یعنی قبل از دولت نهم و دهم هستی و در بحث بودجه‌ جاری نیز تنها ۳ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های دولتی اختصاص یافته که نسبت به سال ۸۴ در این حوزه شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

دکتر متکان خاطر نشان کرد: این میزان بودجه به جز کمک‌های مقام معظم رهبری و سفرهای هیأت دولت به استان‌ها است.

دکتر متکان با اشاره به رشد قابل توجه کشور در عرصه‌های علمی اظهار کرد: ایران اسلامی در زمینه رشد علمی در حوزه‌های مختلف با سرعت قابل توجهی حرکت می‌کند و این در حالی است که شاید کشور در بعضی از زمینه‌ها از امکانات کمتری نسبت به سایر کشورها برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه حرکت رو به‌ جلوی ایران اسلامی با وجود تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان نشانه توانمندی و پویایی جوانان و جامعه علمی کشور است، گفت: بهره‌برداری از این میزان پروژه آن هم بعد از تحریم‌ها نشان از بی‌اثر بودن توطئه‌های دشمنان دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور را برکتی ارزشمند و پایان‌ناپذیر برشمرد و گفت: حضور مقام معظم رهبری در استان‌های مختلف به ‌ویژه در دانشگاه‌ها منشأ خیر و برکات فراوانی بوده و بهره‌برداری از این پروژه نمونه‌ای عینی از این ادعاست.

وی با یادآوری اینکه حضور مقام معظم رهبری در هر نقطه‌ای سبب رشد و شکوفایی شده است، تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در کردستان نیز در کنار برکات معنوی، از لحاظ مادی نیز تحول‌ عظیمی را با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و آموزشی به دنبال داشته است.

دکتر متکان از دانشگاه‌ کردستان به عنوان یکی از مجهزترین دانشگاه‌ها در سطح‌ کشور نام برد و گفت: حرکت‌های بسیاری خوبی در زمینه ارتقای سطح‌ علمی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه صورت گرفته و آن را در رتبه دانشگاه‌های برتر سطح کشور قرار داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش میزان بودجه جاری و عمرانی دانشگاه کردستان، اجرای پروژه‌های مختلف مصوب سفر مقام معظم رهبری و همچنین سفرهای دولت، شاهد ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه کردستان تا حد یکی از بهترین دانشگاه‌های منطقه غرب کشور خواهیم بود.

گفتنی است مجموعه کلاسها و تالارهای «دیاری گولان» با زیربنای ۶۲۵۰ متر مربع در سه طبقه و با ظرفیت ۲۳۰۰ نفر احداث شده است و با بهره برداری از این مجموعه آموزشی مشکلات دانشجویان در زمینه کمبود فضاهای آموزشی دانشگاه مرتفع گردید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.