معاون وزیر علوم: دانشگاه‌ها فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها باید فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند تا فرآیندهای پیشرفت دانشگاه و جامعه، تقویت شوند.

معاون وزیر علوم: دانشگاه‌ها فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند

به گزارش ممتاز نیوز، عبدالحسین کلانتری، در نشست افتتاح خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان اظهار کرد: فعالیت خانه‌های گفت‌وگوی آزاد و مجموعه‌های دانشجویی، باعث تقویت فضای نشاط و کنشگری مبتنی بر مدنیت در دانشگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که در دوران حضوری‌شدن دانشگاه‌ها، فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌ها احیاء و فعال شوند.

کلانتری تصریح کرد: رویکرد ما این است که مجموعه‌های دانشجویی، هرچه بیشتر، احیاء و فعال شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: مجموعه‌های دانشجویی که در دانشگاه‌ها وجود دارند حلقه‌های واسطه بین حاکمیت، مردم و مجموعه مسائل جامعه هستند، انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، فضاهای میانی کنش‌گری هستند که باید تقویت شوند.

وی افزود: مجموعه‌های دانشجویی، مسائل مختلف جامعه را صورت‌بندی کرده و به حاکمیت منتقل می‌کنند تا مسائل و مشکلات به‌صورت پراکنده و بی‌هدف، بیان و مطالبه نشوند.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه‌ها باید فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند تا فرآیندهای پیشرفت دانشگاه و جامعه، تقویت شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید تا جایی که ممکن است در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های دانشجویی استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.