معاون وزیر علوم: رییس دانشگاه تهران تغییر نمی‌کند

۲۰م آذر ،

2-12.jpg

معاون فرهنگی وزیر علوم در خصوص تغییر رییس دانشگاه تهران که در محافل مختلف راجع به آن صحبت می‌شود، گفت: تا کنون هیچ بحثی در خصوص تغییر رییس دانشگاه تهران مطرح نبوده و همواره فضای عقلانیت سیاسی و تعادل رفتاری در این دانشگاه حاکم بوده است و انشاالله خواهد بود.

خواجه سروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، در خصوص عملکرد دانشگاه تهران در حوزه فرهنگی گفت: دانشگاه تهران دانشگاه مادر و از دانشگاه‌های مهم کشور است و در تمامی زمینه‌ها همواره پیشرو و پیشگام بوده است و با حساسیت‌های ویژه‌ای دانشجویان و اساتید این دانشگاه پیگیر مسائل روز کشور می باشند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دانشگاه تهران همواره الگویی برای سایر دانشگاه‌ها بوده و همواره با حساسیت‌های ویژه‌ای در خصوص شرایط داخلی و خارجی کشور فعالیت‌ها و تحلیل‌های مناسبی را داشته است.

معاون فرهنگی وزیر علوم یادآور شد: کسانی که به دنبال ایجاد التهاب و تخریب می باشند این گونه مسائل را مطرح می کنند وگرنه دانشگاه تهران همواره روند عادی فعالیت‌های خود را طی کرده و از دانشگاه‌های فعال در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سیاسی در کشور است.

معاون وزیر علوم در خصوص نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها گفت: نشاط سیاسی در سالهای اخیر به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی در دانشگاه‌ها تبیین شده است و تعداد تشکل‌های دانشجویی در سالهای اخیر در چارچوب ضوابط و مقررات افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فضای سیاسی در دانشگاه‌ها گفت: فضای سیاسی در دانشگاه‌ها به معنی این نیست که فعالیت سیاسی فقط منحصر به تشکل‌های دانشجویی است بلکه تمام دانشجویان می‌توانند فعالیت‌های سایسی خود را در دانشگاه‌ها داشته باشند.

دانشگاه‌ها از نشاط سیاسی خوبی برخوردارند

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه‌های ما از نشاط سیاسی نسبتا خوبی برخوردار است به عنوانه مثال در انتخابات مجلس نهم همین نشاط سیاسی توانست نقش دانشگاه‌ها را در فعالیت‌های سیاسی اثبات کند و نیز به مرور و با نزدیک شدن به مناسبت‌های مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد این نشاط، بیش از پیش نیز خواهیم بود.

خواجه سروی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های دانشگاه‌ها از جمله بزرگداشت ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی است که دانشگاه‌ها نقش خود را به نحو احسن در این فعالیت‌ها ایفا کرده و می‌کنند.

برگزاری بیش از دو هزار کرسی آزاد اندیشی در شش ماه اول سال

وی با اشاره به برگزاری بیش از دو هزار کرسی آزاد اندیشی در شش ماه اول سال ۹۱، گفت: تا کنون از زمان آیین‌نامه قانون کرسی‌های آزاد اندیشی بیش از دو هزار کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شده که شاید چند برابر این هم میزگرد و تریبون آزاد در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

تلاش برای حل موانع کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: وزارت علوم تلاش کرده تا موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را با کمک مسئولین دانشگاه به حداقل رسانده و این موانع را برطرف کند.

فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها

خواجه سروی ادامه داد: دانشگاه همواره آمادگی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را داشته و آمارها نشان می‌دهد که برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه افزایش چشمگیری یافته و سیاست وزارت علوم این است که با تسهیلات ویژه و رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را به جریانی پرشور در دانشگاه‌ها مبدل کند. یکی از ملاک‌های مهم ما در ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است.

معاون وزیر علوم در خاتمه در خصوص فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها، گفت: فضای دانشگاه‌ها همواره برای برگزاری فعالیت‌های انتخاباتی آماده است تا بتوانند همچون انتخابات مجلس نهم عملکرد خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.