معاون وزیر علوم : ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف تقویت فعالیت های تحقیقاتی می شود

دکتر ‘محمد مهدی نژاد’ روز پنجشنبه درحاشیه همایش تغییر اقلیم در ساری به خبرنگاران گفت: این اعتبار به ۱۲۶ دانشگاه ، پژوهشگاه پارک های علم و فناوری اختصاص یافته است.

وی اجرای طرح های کلان ملی ، تامین تجهیزات ، تقویت همکاری مشترک دانشگاه با صنعت و تجهیز آزمایشگاه ها را از برنامه این طرح برشمرد و اظهار کرد: تخصیص این میزان اعتبار برای تقویت فعالیت های تحقیقاتی بی سابقه بوده است.

مهدی نژاد از اجرای ۳۸ طرح کلان ملی در سال جاری خبر داد و گفت : ساخت هواپیمایی ۱۵۰ نفره ، تغییر آب و هوا و اقلیم و استفاده از آب شور برای آبیاری در حوزه کشاورزی از جمله طرح های کلان ملی است.

وی ، علوم انسانی ، کشاورزی ، فنی و مهندسی ، علوم پایه و پزشکی را از مهمترین محورهای این طرح برشمرد و گفت : ۶۲ دانشگاه برای اجرای این طرح های تحقیقاتی انتخاب شدند.

مهدی نژاد از مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در ۴ طرح کلان ملی خبر داد و گفت : این طرح ها با مشارکت دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت می گیرد.

معاون وزیر علوم تعداد دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را بیش از ۳۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲۵ هزار نفر در مقطع دکترا در دانشگاه های مختلف کشور مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به انجام حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی کاربردی در سال اخیر توسط دانشجویان مقطع دکترا ، افزود: با برنامه ریزی انجام شده این روند در حال افزایش است.

مهدی نژاد به اعتبار پژوهشی کشور اشاره کرد و گفت : براساس برنامه پنجم اعتبارات پژوهشی کشور باید به ۳ درصد تولید ناخالص ملی برسد که در حال حاضر حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی است.

۵۱۹/۴۰۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۰۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.