معاون وزیر علوم: ۵۰۰ هزار دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

۳ م دیماه ،

IMG_7715_jpg.jpg

معاون آموزشی وزیر علوم و پروفسور آخمالوکا رییس دانشگاه فناوری باندونگ اندونزی در خصوص افزایش همکارهای علمی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین نادری منش در این دیدار، گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف شاهد رشد و شکوفایی بوده است که یکی از مهمترین پیشرفت های صورت گرفته در آموزش عالی بوده است.

وی افزود: براساس اعلام منابع معتبر جهانی جمهوری اسلامی ایران مقام اول منطقه و ۱۶ جهان را در تولید علم به خود اختصاص داده و اولین کشور اسلامی از نظر علم و فناوری است البته ما دستاوردهای خودر را متعلق به کل امت اسلام دانسته و برای انتقال دانش و تجربیات خود به کشورهای اسلامی آمادگی کامل داریم.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به جمعیت ۴میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دانشجویی ایران که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آنان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی می باشند، گفت: با وجود ساختارهای مناسب علم و فناوری در ایران گسترش همکارهای علمی با سایر کشورها بویژه کشورهای اسلامی از اولویت های ماست و تبادل دانشجو و اعضای هیات علمی می‌تواند به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری میان ایران و اندونزی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان ایرانی در بهترین دانشگاههای دنیا مشغول تحصیل می باشند و در ایران نیز از کشورهای مختلف دانشجو وجود دارد و مشخصا در دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه ایران نیز از کشور‌های مختلف جهان دانشجو وجود دارد.

در این دیدار پروفسور آخمالوکا رئیس دانشگاه فناوری باندونگ اندونزی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های ایران اسلامی گفت: با توجه به اینکه دولت اندونزی توسعه آموزش عالی را یکی از برنامه های مهم خود می‌داند دانشگاه فناوری باندونگ اندونزی در این راستا گسترش همکارهای علمی بین‌المللی را در دستور کار دارد و در همین زمینه تقویت همکارهای علمی با دانشگاه‌ها و موسسات ایرانی برای این دانشگاه اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.