معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دنبال خروج از رکود اقتصادی هستیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: درآمد کشور افزون شده ولی باید مسائل روزمره و تاب‌آوری مردم را در نظر بگیریم و سرمایه‌گذاری کنیم تا کشور از رکود اقتصادی خارج شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دنبال خروج از رکود اقتصادی هستیم

به گزارش ممتاز نیوز، سیدمحمد حسینی امروز (۴ شهریورماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه که در مصلای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: رئیس‌جمهور معتقد است باید به دل مشکلات برویم و مسائل و موارد موجود را حل کنیم و زمانی با مردم سخن بگوییم که فهرستی از اقدامات انجام شده در دست داشته باشیم و نگوییم در آینده چه خواهیم کرد؛ به همین دلیل سفرهای ۳۱ گانه به استان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت کنونی تلاش شد کسری بودجه حل شود، افزود: اکنون هزینه‌های جاری کشور به موقع پرداخت می‌شود. امسال ۲۰ درصد از اعتبارات کشور به اقدامات عمرانی اختصاص داده شده و وضعیت صدها مرکز تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل بررسی و احیاء و راه‌اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به امضای توافقی توسط معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص ۱۵۰۰ مرکز اقتصادی و تولیدی که مجدداً راه‌اندازی شود، تصریح کرد: سال گذشته رئیس‌جمهور بر سلامت مردم تاکید داشت و ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا از کشور چین وارد کشور شده و آرامش روانی در خصوص این بیماری به جامعه بازگشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت دولت از تولید چندین نوع واکسن کرونا توسط متخصصان و نخبگان داخلی، گفت: شاهد هستیم واکسن‌ تولید ایران اکنون به برخی کشورها صادر می‌شود. زمانی که در کار جدیت و دلسوزی بوده و برای جامعه و مردم باشد، وضعیت خوب پیش می‌رود.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع بزرگ، معادن و مراکزی که بنگاه بزرگ محسوب می‌شوند، ۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را در کشور آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: سیاست منطقه‌ای که رئیس‌جمهور در پیش گرفت منجر به این شد که معاملاتی با کشورها در حال انجام شدن باشد.

این مسئول با اشاره به تاثیر جنگ اوکراین، تصریح کرد: سیاست همکاری و تعامل با کشورها از جمله کشورهای همسایه که محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی ایران در آنجا بازار گسترده‌ای دارد فراهم شده و بالغ بر ۲۲۰ سند و تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه امضاء شده است که این ارتباطات باعث می‌شود تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات خنثی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درآمد کشور افزوده شده ولی باید مسائل روزمره و تاب‌آوری مردم را در نظر بگیریم و سرمایه‌گذاری کنیم تا کشور از رکود اقتصادی خارج شده و رونق اقتصادی داشته باشیم، گفت: طی یک دهه گذشته باید سالانه تعدادی مسکن احداث می‌شد اما به دلیل کم‌کاری مطالبات انباشته شده است؛ با این حال طبق گفته رئیس‌جمهور طی ۴ سال، ۴ میلیون مسکن‌ احداث خواهد شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دولت با جدیت مسئله آب را پیگیری می‌کند تا کشور با کمبود مواجه نشود، اظهار کرد: باید تحولاتی در خصوص آب انجام شود تا کشور دچار مشکلات و گرفتاری‌ها نشود. البته کمبود آب یک مسئله جهانی است.

وی همچنین با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت بالایی در حوزه معادن دارد که باید در این زمینه کار شود تا از ظرفیت‌ موجود استفاده بهتر به عمل آید، افزود: بیش از ۷ هزار شرکت‌ دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که تحت حمایت جدی هستند و بر تقویت آنان در دولت کنونی تاکید می‌شود و باید از این شرکت‌ها، فکر، اندیشه و ایده‌های ناب آنان استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام ولایی است، تصریح کرد: دولت کنونی تلاش می‌کند منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، نگاه امام خمینی (ره) و سند تحول دولت کنونی که ۳۷ مسئله‌ در آن مشخص شده است را پیگیری کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.