معاینه قلب دانش آموزان برای اولین بار در تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر سلامت شهرداری منطقه ۲ از اجرای طرح بزرگ معاینه قلب دانش آموزی برای اولین بار در تهران خبر داد.

عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای این طرح در منطقه ۲ اظهار داشت: این طرح در ۹ ناحیه و در هر ناحیه در یک مدرسه با همکاری بیمارستان های مدرس، حضرت رسول (ص) و نیز کانون پزشکان منطقه انجام خواهد شد.

وی با بیان معاینه اولیه حدود ۱۸۰۰ دانش آموز در این طرح افزود: در ۲ مدرسه شاهد فاطمه الزهرا (س) و مدرسه پژوهش علاوه بر چکاب اولیه آموزش تصویری جهت آشنایی دانش آموزان با ساختمان قلب و راه های پیشگیری از بیماری های قلبی و داشتن قلبی سالم به دانش آموزان توسط کارشناس ارائه خواهد شد.

مدیر سلامت شهرداری منطقه ۲ با اشاره به یادگیری سریع تر دانش آموزان از طریق تصویر اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان با عوامل موثر در بیماری های قلبی نظیر چاقی، استعمال دخانیات، عدم تحرک و نیز عوامل موثر در قلب سالم مانند سبزیجات و ورزش بیشتر آشنا خواهند شد.

عباسی با یادآوری اجرای این طرح برای اولین بار هدف از اجرای این طرح را حساس سازی مردم نسبت به بیماری قلب و عروق و راه های پیشگیری از آن عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه فردا از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با حضور یک گروه پزشکی متشکل از ۱ پزشک متخصص، کارشناس بهداشت وی یک پیراپزشک در ۹ مدرسه گزینش شده در ۹ ناحیه برگزار خواهد شد ضمن این که هدف از اجرای این طرح در مدارس فرهنگ سازی اشخاص نسبت به سلامت بدن از سنین اولیه است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.