معترضان چینی به سفارت ژاپن در پکن حمله کردند

هزاران تن از معترضان چینی امروز (شنبه) به سفارت ژاپن در پکن حمله کرده و با پرتاب بطری‌های آب و سنگ به سوی ساختمان سفارت، خشم خود را درباره ادعای توکیو در مورد جزایر مورد مناقشه با پکن ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان پکن و توکیو، بر سر مجموعه‌ای از جزایر واقع در دریای چین شرقی به وقوع پیوسته است.

البته پلیس پکن با استفاده از سپر و موانعی اطراف سفارت ژاپن را احاطه و از پیشروی بیشتر معترضان جلوگیری کرد.

همچنین معترضان شعارهایی چون “جزایرمان را برگردانید”، “ژاپنی‌های خبیث از خاک ما بیرون بروید” و “برای احترام به سرزمین مادریمان، با ژاپنی‌ها مبارزه می‌کنیم” سر می‌دادند.

با توجه به بروز تنش‌های فراوان میان دو کشور و راهپیمایی اعتراضی مردم چین، ژاپن به وزیر امور خارجه خود اعلام کرد که سفر خود را به استرالیا کوتاه کرده و برای حل این مساله به توکیو بازگردد.

تنش‌ها میان پکن و توکیو در پی اعزام شش کشتی شناسایی چین به آب‌های اطراف این جزایر مورد مناقشه که روز جمعه صورت گرفت، افزایش یافته است.

در شانگهای نیز کنسولگری ژاپن مورد هجوم معترضان خشمگین چینی قرار رفت اما پلیس به خوبی اوضاع را کنترل کرد.

رسانه‌های ژاپن همچنین گزارش دادند که تظاهرات ضد ژاپن در شهرهایی چون شیان، شورو، چانگشا و نانجینگ نیز در حال برگزاری است.

دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند که توکیو و پکن خواهان کنترل این تنش‌ها هستند اما سازماندهی این روند به دلیل اینکه چین در حال تغییر در رهبری خود است، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.