معترضین اوکراینی با چای و بیسکوییت از پلیس ضد شورش استقبال می‌کنند + تصاویر

فروردین ۱۴۰۳

هزاران نفر از مردم اوکراین که طرفدار پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا بودند، در کیف، پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند تا مخالفت خود را با رئیس‌جمهور این کشور در امضا نکردن توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا ابراز کند.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، ده روز است که اعتراض‌های مردمی اوکراین در پایتخت این کشور آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

هزاران نفر از مردم اوکراین که طرفدار پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا بودند، در کیف، پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند تا مخالفت خود را با رئیس‌جمهور این کشور در امضا نکردن  توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا ابراز کند.

شمار تظاهرکنندگان در تاریخ ۲۴ نوامبر به بیش از یک صد هزار نفر رسید. تقاضای آن‌ها این بود که “ویکتور یانوکوویچ”، رئیس‌جمهوری اوکراین تصمیم خود را تغییر دهد و برنامه نزدیک شدن بیشتر به اتحادیه اروپا را دنبال کند. ولی او از قبول این تقاضا اجتناب کرد و در نتیجه تظاهرات ادامه یافت.

همچنین، سه رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین با انتشار یافتن بیانیه‌ای از اعتراضات مردمی اوکراین حمایت کرده و گفته‌اند با “اقدامات مدنی و مسالمت‌آمیز صدها هزار جوان اوکراینی” ابراز همبستگی می‌کنند.

روسای جمهور پیشین اوکراین، “استفاده شدید از قوه قهریه علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز” را محکوم کرده‌اند و از همه طرفین خواسته‌اند که از خشونت بیشتر پرهیز کنند.

اعتراضات اوکراینی‌ها این روزها در هوای سرد و برفی برگزار می‌شود و تا پاسی از شب نیز ادامه دارد.

اما نکته‌ای که در این میان جالب به نظر می‌رسد، استقبال عجیب و غریب معترضان از پلیس ضد شورش اوکراین است. معترضین با ابتکاری جالب نیروهای ضد شورش را به صرف چای و بیسکوییت دعوت می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند “جنگ نکنید،چای بنوشید”.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.