معجزه امام حسین(ع) پس از شهادتشان

۰۶م آذر ،

چرا سر امام حسین(ع) بر نیزه آیه «ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجبا» را می‌خواند؟

به گزارش مجله شبانه  ممتاز نیوز، وبلاگ قراجه فیض ا… در آخرین نوشته خود آورده است:

بدون شک سخن گفتن سر مقدس امام حسین(ع) یکی از معجزات آن بزرگوار است و این اتفاق دو بار صورت گرفته است. یک بار در کوفه و مرتبه بعد در شام.

شیخ علی نمازی می‌نویسد سر امام حسین(ع) در کوفه این آیه را خواند «ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجبا» و در دمشق سخن گفت «اعجب من اصحاب الکهف قتلی و حملی».

همان طور که می دانیم «معجزه امر خارق العاده‌ای است که برای اثبات حق و همراه با تحدی (دعوت به مقابله) تحقق پیدا می‌کند» برای سخن گفتن سر مقدس امام حسین(ع) و اینکه چرا آیه مذکور را خواند می‌توان چند سبب را به عنوان احتمال ذکر کرد:

۱٫ سخن گفتن سر مقدس امام حسین(ع) نشانه حقانیت آن حضرت و الهی بودن قیام ایشان است. سر حضرت سخن گفت تا کمکی باشد برای اثبات حق و حقانیت حضرت.

۲٫ احتمال دوم این که حضرت می‌خواهد بگوید، هر چند سر از بدن ما جدا کردند و بالای نیزه قرار دادند اما ما هنوز زنده هستیم. حیات ما جاودانی و همیشگی است. حرث بن وکیده می‌گوید: من همراه با کسانی بودم که سر حسین(ع) را حمل می‌کردند شنیدم که می‌فرماید: «ام حسبت ان اصحاب …» من در خودم شک کردم که آیا من دارم صدای ابی عبدالله را می‌شنوم؟ حضرت به من فرمود: ای فرزند وکیده آیا نمی‌دانی که ما ائمه نزد پروردگارمان زنده هستیم؟

۳٫  احتمال سوم این است که حضرت می‌خواهد این نکته را برساند که شهادت من به دست مسلمانان، کسانی که من با آنها مذهبم یکی است، کسانی که به دین جدم رسول خدا(ص) می‌باشند و هنوز از رحلت جدم بیش از پنجاه سال نگذشته است. بسیار عجیب‌تر از داستان اصحاب کهف است. منهال بن عمرو می‌گوید: سر امام حسین(ع) را در دمشق دیدم … که این سخن را گفت: اعجب من اصحاب الکهف قتلی و حملی.

منبع: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.