معرفی برگزیدگان جشنواره حضرت علی‌اکبر

جام جم آنلاین: جشنواره هنری حضرت علی‌اکبر سه‌شنبه شب به کار خود پایان داد و برگزیدگان رشته‌های فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی نمایش، نگارگری و تذهیب، گرافیک و طراحی پوستر و موسیقی معرفی شدند.

 آیین اختتامیه جشنواره هنری حضرت علی‌اکبر و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف هنری آن با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سالار اکبری دبیرکل جشنواره ملی حضرت علی‌اکبر(ع)، محمدعلی دشتگلی دبیر نخستین جشنواره فرهنگی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر بخش فیلم جشنواره و اصغر امیرنیا سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی در تالار وحدت برگزار شد.

محمدسالار اکبری دبیرکل این جشنواره در گزارش کوتاهی گفت: این جشنواره با هدف شناخت استعدادهای هنرمندان جوان کشورمان در ۱۵ موضوع مختلف برگزار شده است که نفس برگزاری این جشنواره از سوی دستگاه‌های تخصصی با موضوع جوانان جای تقدیر دارد.

حمید شاه‌آبادی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی جشنواره علی‌اکبر (ع) را فرصتی برای شناسایی استعدادهای برتر و به کارگیری این استعدادها در راه تعالی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: هنر باید در خدمت جامعه باشد،‌ هنری متعهدانه که تجلی‌گاه عشق به خداوند باشد.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان نیز در سخنان کوتاهی گفت: شناخت و توسعه هنر و هنرمندان کشور کار بسیار بزرگی بود که این جشنواره از عهده آن به خوبی برآمد و در آثار این جشنواره نیز فضائل انسانی دیده می‌شود.

ادامه این مراسم به تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف اختصاص داشت.

در بخش فیلم کوتاه در رشته کارگردانی، مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، امیر دلفانی از لرستان، امیرحسین شفیعی از ورامین و ندا وفایی از قم به عنوان برگزیده این بخش معرفی شدند.

در رشته نمایشنامه‌نویسی، محمدرضا شاهمردی از قم، حمزه علیمحمدی از قم و در رشته طراحی صحنه محمد رحمانیان از زنجان برگزیدگان این بخش بودند.

در رشته موسیقی نمایش علیرضا افروز از بوشهر، در رشته بازیگری هاوار رضایی از سقز، صدیقه مشایخی از قم، راضیه دهپانی از تهران، در رشته نورپردازی حسین نادری از کرمانشاه، در رشته ایده متن، احمد ثمینی از تهران و در رشته عروسک‌گردانی طناز رکار از لرستان تقدیر شدند.

در بخش نگارگری و تذهیب زهرا معصومی، در بخش خوشنویسی سیدمرتضی جعفری از ساری و بهادر پگاه از قزوین تقدیر شدند و جایزه ویژه بخش خوشنویسی نیز به ابوالفضل خزاعی از قم رسید.

در بخش گرافیک و طراحی پوستر، سیده ساناز اکبری از اهواز، در بخش تصویرسازی سیدمیثم موسوی از تهران، در بخش طراحی و نقاشی سعید حسینی از تهران، در بخش کاریکاتور مجید داودی از مشهد و در بخش عکاسی حسین نوشین از تهران تقدیر شدند.

در بخش موسیقی آریا لطیف‌پور نوازنده ساز عود از فارس، مهران خانزاده نوازنده عود از تهران، امیر رحمانی نوازنده سنتور از تهران، علی عابدینی نوازنده سنتور، میثم مالکی کشاورز نوازنده تار، سحاب علم نوازنده تار از تهران، سینا علم نوازنده کمانچه از تهران، حسین خوش چهره و آرش پوران نوازنده پیانو از تهران، دلاویز کشاورز نوازنده فلوت از تهران، نسترن ابوالحسن‌زاده سرپرست گروه نوازی «نواحی ایران» از قوچان، محسن کیهانی‌نژاد از لرستان و فرشاد شیخی از تهران برگزیده شدند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.