معرفی سفرای جدید آمریکا در افغانستان و پاکستان

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ۲ دپیلمات کهنه کار را به عنوان سفرای جدید این کشور در افغانستان و پاکستان معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛  قرار است جیمز کانینگهام و ریچارد اولسون به ترتیب به عنوان سفرای آمریکا در افغانستان و پاکستان فعالیت کنند.

سنای آمریکا باید با انتخاب این دو دیپلمات موافقت کند. این در حالی است که اکثریت سنا در اختیار جمهوریخواهان مخالف اوباما قرار دارد.

براساس این گزارش ، آمریکا در ماه می گذشته اعلام کرده بود که سفرای این دو کشور در افغانستان و پاکستان که دو کشور به شدت راهبردی برای واشنگتن به شمار می‌روند، به فعالیت خود پایان خواهند داد.
وزارت امور خارجه آمریکا ۲۲ ماه می اعلام کرده بود رایان کراکر سفیر این کشور در افغانستان به علت وضع جسمانی این پست را ترک خواهد کرد.

اعلام این خبر فردای نشست سران ناتو در شیکاگو صورت گرفت. سران ناتو در این نشست بر تعهد خود برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان تا پایان سال دو هزار و چهارده میلادی تاکید کردند.
دو هفته پیش از آن نیز استعفای کامرون مانتر سفیر آمریکا در پاکستان اعلام شده بود. علت این استعفا نیز دلایل شخصی عنوان شده بود.

مانتر نیز به‌ویژه زمانی به عنوان سفیر آمریکا در پاکستان فعالیت می‌کرد که نظامیان آمریکایی اسامه‌بن لادن سرکرده القاعده را در شمال این کشور کشتند.
منابع نزدیک به مانتر که نخواستند نامشان فاش شود گفتند سفیر آمریکا در پاکستان از اینکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پنتاگون درباره سیاست‌های این کشور در پاکستان تصمیم‌گیری می‌کنند، ناراحت است، زیرا صرفاً فعالیت‌های وی به این خلاصه می‌شود که خشم پاکستانی‌ها را پس از اتخاذ چنین تصمیم‌‌هایی کنترل کند.

کانینگهام و اولسون هر دو دیپلمات‌هایی هستند که با این منطقه به خوبی آشنایی دارند.

این گزارش حاکیست ، کانینگهام تا پیش از این، دستیار کراکر در کابل بوده است. وی قبلاً و طی سال‌های دو هزارو هشت تا دو هزار و یازده میلادی سفیر آمریکا در اسرائیل فعالیت می‌کرد. وی همچنین مسئولیت‌هایی را در سازمان ملل و ناتو در اختیار داشته است.

اولسون نیز پیشتر با کراکر و کانینگهام به عنوان مدیر توسعه و امور اقتصادی سفارت آمریکا در کابل همکاری داشته است. وی پیشتر به عنوان سفیر آمریکا در امارات عربی متحده و فرد شماره دو آمریکا در ناتو فعالیت داشته است. اولسون همچنین پست‌هایی در سفارت آمریکا در تونس،‌عربستان سعودی و عراق در اختیار داشته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.