معرفی ناشران و غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب

جام جم آنلاین: ناشران برتر سال ۹۰ و همچنین غرفه های برتر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی معرفی شدند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که امروز -شنبه -با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور ، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری رییس نمایشگاه کتاب در طبقه دوم شبستان برگزار شد از ناشران و غرفه های برتر تقدیر شد.

مجری برنامه پس از قرائت بیانیه هیات داوران این دوره از نمایشگاه اسامی زیر را به عنوان ناشران برتر معرفی کرد:

حوزه ناشران بزرگسال (بخش خصوصی تهران) : در این بخش هیات داوران هیچ ناشری را به عنوان نشر برتر سال معرفی نکرد؛ اما هیات داوران انتشارات هرمس و نشر نی را به دلیل تعداد عناوین چاپ اولی، تنوع آثار و رعایت اصول فنی چاپ مشترکا به عنوان ناشران شایسته تقدیر شناخت.

بخش خصوصی شهرستان: هیات داوران به دلیل توجه به فرهنگ دینی و نگاه ارزشی به سیاستهای راهبردی نظام در عرصه فرهنگی ، تنوع و تعدد آثار ، عناوین چاپ اولی و ترویج فرهنگ کتابخوانی ، کیفیت آثار و توجه به مفاخر؛ موسسه فرهنگی دارالحدیث را به عنوان ناشر برگزیده سال ۹۰ معرفی کرد.

بخش عمومی دولتی: در این بخش انتشارات سوره مهر عنوان برگزیده را از آن خود کرد.

در حوزه ناشران کودک و نوجوان هیات داوران هیچ ناشری را شایسته عنوان برگزیده ندانست و در این بخش انتشارات محراب قلم را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کرد.

بخش خصوصی شهرستان: انتشارات عروج اندیشه عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد، در بخش عمومی دولتی نیز موسسه فرهنگی مدرسه برهان وابسته به آستان قدس رضوی معرفی شد.

غرفه های برتر

بر اساس بیانیه هیات داوران و در راستای ارج نهادن به زحمات ناشران برتر در نمایشگاه و نگاه ارزشی به مسائل مهم ، ترویج فرهنگ دینی ، بومی ، ملی و نشر آثار علمی و تخصصی متناسب با ارزش های نظام غرفه های زیر به عنوان غرفه های برتر این دوره از نمایشگاه معرفی شدند.

در بخش خصوصی ناشران عمومی، انتشارات حکمت (از تهران) و اسرا از قم به عنوان غرفه‌های برتر معرفی شدند.

در بخش خصوصی ناشران دانشگاهی غرفه «جامع نگر» برگزیده شد.

در بخش خصوصی کودک و نوجوان غرفه انتشارات «حوا» به عنوان برگزیده و غرفه جوان و حدیث مشترکا از شهرستان ها به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش خصوصی ناشران آموزشی غرفه «تخته سیاه» به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش ناشران عمومی قسمت دولتی غرفه سازمان پژوهش‌های فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان غرفه برتر معرفی شد و انتشارات امیرکبیر هم به دلیل توجه به نیاز مخاطب به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

بخش بین الملل

در بخش غرفه‌های بین‌الملل بازار جهانی کتاب‌های لاتین، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزیده شد.

در بخش بازار جهانی کتاب عربی ایران بنیاد دایره المعارف اسلامی به عنوان برگزیده انتخاب شد.

در بخش ناشران الکترونیک ایران، موسسه خدمات کامپیوتری علوم اسلامی نور به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش کتب ارزش شرکت انتشاراتی جان وایلی و در بخش کتب لاتین عرضه مستقیم انتشارات خدمات دانش کتیبه به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.در بخش کتب عربی نیز شرکت انتشاراتی آوند دانش معرفی شد.

در بخش کشورها غرفه اتحادیه ناشران افغانستان به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران امروز رسما به کار خود پایان داد، این نمایشگاه تا ساعت ۲۰ پذیرای علاقمندان به کتابخوانی است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.