معرفی آلاینده ترین خودروها تا پایان سال

این خبر امروز سهشنبه ۹ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

معرفی آلاینده ترین خودروها تا پایان سال

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پروژه اندازه‌گیری ضرایب انتشار یافتن خودروهای در حال حرکت iبه صورت گسترده در حال انجام است، گفت: تا پایان سال نتیجه این پروژه اعلام خواهد شد و iبه طور دقیق مشخص می‌شود هر یک از انواع خودروها iبه چه میزان آلایندگی تولید می‌کنند و آلاینده‌ترین خودروها کدامند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا، یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهارکرد: در این پروژه علاوه بر اینکه مشخص می‌شود هر یک از انواع خودروها iبه چه میزان آلودگی تولید می نمایند، طول عمر مبدل‌های کاتالیستی در خودروهای مختلف نیز براساس میزان پیمایش آنها مشخص می گردد.
وی افزود: همه خودروهایی که در کشور تولید می شوند باید استاندارد یورو ۲ داشته باشند ولی هنوز یکسری از خودروها iبه سختی استاندارد یورو ۲ را اخذ می‌کنند، این در حالی است که براساس قانون از سال بعد خودروها باید iبه سمت اخذ استاندارد یورو ۴ و ۵ حرکت نمایند.
وی همچنین در خصوص ارتقای کیفیت سوخت در کشور گفت: مقرر بود که کیفیت سوخت از ابتدای امسال iبه گونه‌ای شود که بتواند استاندارد یورو ۴ را iبه دست آورد و در همه کلان شهرها سوخت با کیفیت بالاتر توزیع شود، اما این مهم iبه صورت محدود و تنها در بعضی از جاها محقق شد.
رشیدی گفت: همچنین مقرر بود وزارت صنایع از ابتدای سال نسبت iبه تامین مبدل های کاتالیستی و قطعه کنیستر اقدام کند تا این دوقطعه مهم و تاثیر گذار بر میزان آلایندگی خودروها در خدمات پس از فروش توزیع و با همکاری مراکز معاینه فنی iبه روی خودروها نصب شود اما تاکنون حتی ۱ مبدل کاتالیستی هم تعویض نشده و بعید است امسال بازهم در این خصوص iبه نتیجه ای برسیم.

سه شنبه ۹ آبان   ۶:۳۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.